Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58570
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrıöğen, Zeynep Meral-
dc.contributor.authorTopdaş, Gülayen_US
dc.date.accessioned2024-12-23T12:15:38Z-
dc.date.available2024-12-23T12:15:38Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58570-
dc.description.abstractBu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin yaşam becerileri ile eğitsel değerler düzeyleri ve bunlar arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmanın modeli, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelidir. Araştırmanın örneklemini, Denizli İli, Pamukkale ve Merkezefendi İlçelerinde 2023-2024 eğitim öğretim yılında ilkokulların anasınıfında ve bağımsız anaokullarında görev yapan 233 okul öncesi öğretmenlerden oluşmaktadır. Toplanan verilerin güvenirliği yüksek ölçülmüş ve normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey testi, basit ve kısmi korelasyon analiz sonuçları kullanılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin yaşam becerileri özelliklerinin “Tamamen katılıyorum” ve eğitsel değerler özellikleri “Tamamen katılıyorum” düzeyinde olduğu görülmüştür. Yaşam becerilerinin alt boyutlarındaki en düşük düzeyde duygularla ve stresle başa çıkma becerileri boyutunda, en yüksek düzeyde ise iletişim kişilerarası ilişki becerileri boyutunda yer aldıkları bulunmuştur. Okul öncesi öğretmenlerinin yaşam becerileri ve eğitsel değerlerinde cinsiyet, mezun olduğu bölüm ve çalıştığı kurum değişkininde anlamlı bir farklılık görülmemişken, yaş ve kıdem değişkeni açısından anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin yaşam becerileri ile eğitsel değerleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur. Eğitsel değerlerin yaşam becerileri üzerinde pozitif yönde etkisi olduğu görülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaşam becerilerien_US
dc.subjecteğitsel değerleren_US
dc.subjectokul öncesi öğretmenien_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin Yaşam becerileri ile eğitsel değerleri Arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.deptPamukkale Üniversitesi-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tülay TOPDAŞ.pdf2.54 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.