Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58607
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKarahan, Pınar-
dc.contributor.authorAkman, Ezgi-
dc.date.accessioned2025-01-22T16:40:15Z-
dc.date.available2025-01-22T16:40:15Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt83LYCX7kV3PaCURty2w2zcu-J39R6DDyNN1gD1EEqhm-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58607-
dc.description.abstractTeknolojik gelişmeler akıllı telefonlar gibi daha küçük ve taşınabilir cihazların tasarlanıp üretilmesini sağlamıştır. Bu gelişmelerle birlikte dil eğitimi fırsatları önemli ölçüde artmıştır. Dil pratiği için mobil uygulamaların kullanımı Mobil Destekli Dil Öğrenme (MDDÖ) olarak bilinmektedir. Mevcut çalışma MDDÖ'nün motivasyon, öğrenci özerkliği ve konuşma becerilerinin geliştirilmesindeki etkisini okul dışı İngilizce etkinliği bağlamında keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma karma desenli bir yaklaşım benimsemiştir. Bu amaçla, konuyu keşfetmek için yarı deneysel ve durum çalışması araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, İstanbul'daki bir devlet lisesinde okuyan 10. sınıf öğrencileri içinde okul dışı İngilizce drama derslerine katılan 22 öğrenciden oluşmaktadır. Nicel veriler 22 katılımcının konuşma testi sonuçlarından ve anket cevaplarından oluşurken, nitel veriler 14 gönüllü görüşmecinin yarı-yapılandırılmış görüşme cevaplarından oluşmaktadır. Sekiz haftalık uygulama süreci için 11 öğrenci dersler sırasında konuşma becerilerini geliştirmek için ELSA ve Praktika uygulamalarını kullanacak deney grubu olarak seçilmiştir. Diğer 11 öğrenci ise konuşma pratiği için sadece geleneksel yöntemlerle desteklenen kontrol grubuna alınmıştır. Uygulama sonrasında konuşma başarısı açısından deney grubu kontrol grubundan biraz daha iyi performans göstermesine rağmen, sonuçlar iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Nicel analiz sonuçları, MDDÖ'nün motivasyon ve öğrenci özerkliği üzerindeki etkisi bakımından, deneyden önce ve sonra iki grup arasında anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Öte yandan, deney grubundaki yedi görüşmeciden altısı uygulama sonrasında motivasyonlarının arttığını ve dört tanesi öğrenci özerkliğinin arttığını belirtmiştir. Nicel analiz sonuçları, motivasyon ve öğrenci özerkliği açısından iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Katılımcıların MDDÖ hakkındaki görüşleri incelendiğinde, sonuçlar deney grubunun MDDÖ hakkında çoğunlukla olumlu görüşlere sahip olduğunu göstermiştir. Buna karşılık, kontrol grubundaki öğrenciler derslere MDDÖ'nun dahil edilmesine karşı oldukları yönünde görüş belirtmişlerdir. Bunlara ek olarak uygulama sürecinden sonra, deney grubunun MDDÖ'ye karşı görüşlerinin daha olumlu hale geldiği görülmüştür. Bu çalışma ile, MDDÖ'nün dil öğrenme sınıflarındaki birtakım engelleyici unsurlara karşı uygun bir destekleyici çözüm sunabileceği sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Mobil-Destekli Dil Öğrenimi (MDDÖ), konuşma becerisi, motivasyon, öğrenci özerkliği-
dc.description.abstractTechnological advancements have led to the creation of smaller and more portable devices like smartphones; thus, language education opportunities have significantly increased with these improvements. The use of mobile applications for language practice is called Mobile-Assisted Language Learning (MALL). The current study aims to explore the impact of MALL on motivation, autonomy, and the development of speaking skills in extramural settings. It adopts a mixed-methods approach. To this end, quasi-experimental and case study research designs were used. The participants were 22 10th-grade students studying at a public high school in İstanbul. The quantitative data consisted of speaking test results and questionnaire answers from 22 participants, while the qualitative data consisted of semi-structured interview answers from 14 volunteered interviewees. For the eight-week treatment process, 11 students were assigned to the experimental group, who used ELSA and Praktika applications to improve their speaking skills. The other 11 students were assigned to the control group, who were exposed to the traditional methods for speaking practice. Regarding their speaking achievement, the results suggested no statistically significant differences between the two groups after the treatment, although the experimental group performed slightly better. Regarding the impact of MALL on motivation and learner autonomy, quantitative analysis results showed no significant differences before and after the treatment. On the other hand, six interviewees reported enhanced motivation, and four reported improved learner autonomy following the treatment. When the two groups were compared regarding motivation and learner autonomy, quantitative analysis results showed no statistically significant differences. Regarding participants' opinions, the experimental group had mostly favorable opinions on MALL. In contrast, the control group was averse to favorable towards MALL after the treatment. Overall results indicated that MALL could be a suitable solution for certain obstacles in language learning classrooms. Keywords: Mobile-Assisted Language Learning (MALL), speaking skill, motivation, learner autonomyen_US
dc.language.isoen-
dc.subjectEğitim ve Öğretim-
dc.subjectKonuşma becerisi-
dc.subjectMobil tabanlı dil öğrenimi-
dc.subjectMobil uygulama-
dc.subjectMobil öğrenme-
dc.subjectMotivasyon-
dc.subjectOkul dışı etkinlikler-
dc.subjectYabancı dil eğitimi-
dc.subjectYabancı dil öğretimi-
dc.subjectÖğrenen özerkliği-
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSpeaking skillsen_US
dc.subjectMobile assisted language learningen_US
dc.subjectMobile applicationen_US
dc.subjectMobile learningen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectExtracurricular activitiesen_US
dc.subjectForeign language educationen_US
dc.subjectForeign language teachingen_US
dc.subjectLearner autonomyen_US
dc.titleThe Role of Mobile Assisted Language Learning (mall) on Learners' Speaking Skills: Its Impacts on Learner Autonomy and Motivation as an Extramural English Activityen_US
dc.title.alternativeMobil Destekli Dil Öğrenme Uygulamalarının Öğrencilerin Konuşma Becerilerindeki Rolü: Okul Dışı İngilizce Aktivitesi Olarak Öğrenci Özerkliğine ve Motivasyonuna Etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.endpage149-
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı / İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı-
dc.identifier.yoktezid899822-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.