Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/58752
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ordu, Aydan | - |
dc.contributor.author | Altınmakas, Nurseli | - |
dc.contributor.author | Erdoğan, Mehmet | - |
dc.date.accessioned | 2025-01-22T17:17:13Z | - |
dc.date.available | 2025-01-22T17:17:13Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | 1300-1272 | - |
dc.identifier.issn | 2667-4874 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33308/26674874.2024383751 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1288335/ogretmenlerin-denetime-yonelik-tutumlari-ile-mesleki-gelisimleri-arasindaki-iliski-kanonik-korelasyon-analizi | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/58752 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada öğretmenlerin denetime yönelik tutumları ile mesleki gelişimleri arasında ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini Eğe Bölgesi’nde ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan 289 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Gümüş ve diğerleri (2018) tarafından geliştirilen “Öğretmen Mesleki Öğrenme Ölçeği” ve Uğurlu ve Usta (2016) tarafından geliştirilen “Eğitimde Denetim Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve kanonik korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin denetime yönelik tutumlarının genel (toplamda) olarak ve alt boyutlarda orta düzeyde olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik algıları genel olarak (toplamda) yüksek, alt boyutlarda ise işbirliği, yansıtma ve bilgi tabanına ulaşma alt boyutlarında yüksek, uygulama alt boyutunda ise çok yüksek düzeyde bulunmuştur. Öğretmenlerin denetime yönelik tutumları ile mesleki gelişim algıları arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki (.22) bulunmuştur. İki veri setinin yaklaşık %5’lik bir varyansı paylaştıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin denetime yönelik tutumları ile mesleki gelişimleri arasındaki ilişkinin düşük çıkmasından hareketle, bu ilişkide başka aracı değişkenlerin rol oynadığı söylenebilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Yaşadıkça Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin Denetime Yönelik Tutumları ile Mesleki Gelişimleri Arasındaki İlişki: Kanonik Korelasyon Analizi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 38 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 519 | en_US |
dc.identifier.endpage | 536 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.33308/26674874.2024383751 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1288335 | - |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Öğretmenlerin Denetime Yönelik Tutumları.pdf | 519.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.