Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58752
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOrdu, Aydan-
dc.contributor.authorAltınmakas, Nurseli-
dc.contributor.authorErdoğan, Mehmet-
dc.date.accessioned2025-01-22T17:17:13Z-
dc.date.available2025-01-22T17:17:13Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1300-1272-
dc.identifier.issn2667-4874-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2024383751-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1288335/ogretmenlerin-denetime-yonelik-tutumlari-ile-mesleki-gelisimleri-arasindaki-iliski-kanonik-korelasyon-analizi-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58752-
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmenlerin denetime yönelik tutumları ile mesleki gelişimleri arasında ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini Eğe Bölgesi’nde ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan 289 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Gümüş ve diğerleri (2018) tarafından geliştirilen “Öğretmen Mesleki Öğrenme Ölçeği” ve Uğurlu ve Usta (2016) tarafından geliştirilen “Eğitimde Denetim Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve kanonik korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin denetime yönelik tutumlarının genel (toplamda) olarak ve alt boyutlarda orta düzeyde olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik algıları genel olarak (toplamda) yüksek, alt boyutlarda ise işbirliği, yansıtma ve bilgi tabanına ulaşma alt boyutlarında yüksek, uygulama alt boyutunda ise çok yüksek düzeyde bulunmuştur. Öğretmenlerin denetime yönelik tutumları ile mesleki gelişim algıları arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki (.22) bulunmuştur. İki veri setinin yaklaşık %5’lik bir varyansı paylaştıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin denetime yönelik tutumları ile mesleki gelişimleri arasındaki ilişkinin düşük çıkmasından hareketle, bu ilişkide başka aracı değişkenlerin rol oynadığı söylenebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmenlerin Denetime Yönelik Tutumları ile Mesleki Gelişimleri Arasındaki İlişki: Kanonik Korelasyon Analizien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage519en_US
dc.identifier.endpage536en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.33308/26674874.2024383751-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1288335-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Öğretmenlerin Denetime Yönelik Tutumları.pdf519.78 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

14
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.