Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58834
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTatık, Ramazan Şamil-
dc.contributor.authorÜnal, Hüseyin-
dc.date.accessioned2025-02-19T12:09:40Z-
dc.date.available2025-02-19T12:09:40Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58834-
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmenlerin yapay zekâ farkındalık düzeylerini ve bu farkındalık düzeylerini çeşitli değişkenler (cinsiyet, eğitim düzeyi, yaş, branş, hizmet içi eğitim alma, okul kademesi, mesleki kıdem ve günlük teknoloji kullanım süresi) açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemi, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Denizli il merkezindeki resmi okullarda görev yapmakta olan, rastgele örneklem yoluyla seçilen 222 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu” ve “Öğretmenlerin Yapay Zekâ Farkındalık Düzeyi Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Veriler, çevrimiçi ortamda ve araştırmacının okulları bizzat ziyaretiyle elde edilmiştir. Verilerin analizleri, SPSS Programı (demo) aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde; Betimsel İstatistik, Bağımsız Gruplar T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi’nden (ANOVA) yararlanılmıştır. Araştırmanın bulguları; öğretmenlerin genel anlamda yapay zekâ farkındalık düzeylerinin “katılıyorum” düzeyinde olduğunu göstermiştir. Uygulama bilgisi alt boyutunda öğretmenlerin yapay zeka farkındalık düzeyleri ortalama puanları en yüksek bulunmuştur. Ayrıca; cinsiyet, eğitim düzeyi, yaş, hizmet içi eğitim durumu, okul kademesi ve mesleki kıdem değişkenlerine göre öğretmenlerin yapay zekâ farkındalık düzeylerinin anlamlı düzeyde farklılaşmadığı; branş ve teknoloji kullanım süresi değişkenlerine göre ise anlamlı düzeyde farklılaştığı gözlemlenmiştir. Sonuç olarak; öğretmenlerin yapay zeka farkındalık düzeylerini artırmak için öğretmenlerin branşlarına göre hizmet içi eğitim programlarının gerekli olduğu ve teknoloji kullanım süresinin bu farkındalık üzerinde önemli olduğu ortaya çıkmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectyapay zekâen_US
dc.subjectyapay zekâ farkındalıken_US
dc.titleÖğretmenlerin yapay zekâ farkındalık düzeylerien_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
232284039 HÜSEYİN TEZ DANIŞMAN İSİMLİ.pdf729.48 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.