Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/58835
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Tanrıöğen, Zeynep Meral | - |
dc.contributor.author | Tatar, Özcan | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-19T12:29:30Z | - |
dc.date.available | 2025-02-19T12:29:30Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/58835 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada 2024 yılında görevlendirilen yöneticilerin yönetici görevlendirme yönetmeliğine ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Araştırmada 27 okul yöneticisine maksimum çeşitlilik örneklemesi ile ulaşılarak veri toplanmıştır. Araştırmada 2024 yılı yönetici görevlendirme yönetmeliğine ilişkin okul yöneticilerinin tamamına yakını adaletsiz olduğunu bildirmiştir. Okul yöneticilerinin büyük kısmının 2024 yılı yönetici görevlendirme yönetmeliğinin ehliyet ve liyakati değer ölçütü almadığı yönünde kanaate sahip oldukları görülmüştür. Yine aynı yönetmeliğin akademik, mesleki ve kişisel gelişimi değer ölçütü almasına ilişkin okul yöneticilerinin çok büyük kısmının dikkate alınmadığı yönünde görüş bildirirken çok az bir kısmı kısmen dikkate alındığını ve çok azının dikkate alındığı şeklinde görüş bildirdiği saptanmıştır. 2024 yılı yönetici görevlendirme yönetmeliğinin hizmete esas süreleri değer ölçütü almasına ilişkin okul yöneticilerinin yarıya yakın kesimi abartıldığı yönünde görüş bildirmiştir. Bunun yanında bir kısmı yeniden düzenlenmesi gerektiği şeklinde görüş bildirirken bir kısmı ise yerinde uygulanma olarak nitelemiştir. Okul yöneticilerinin yarıdan fazlasının mevcut yönetmeliğin ödülleri değer ölçütü almasıyla ilgili olumlu görüş bildirdikleri görülürken bir kısmı yanlış uygulama olarak görüş belirtmiş bir kısmı ise adaletli olmadığını ifade etmiştir. Söz konusu yönetmeliğinin hizmetiçi eğitim, kurs ve seminerlerini değer ölçütü almasına ilişkin okul yöneticilerinin yarıya yakınının uygun olduğu şeklinde görüş bildirirken yanlış uygulama olduğu, anlamsız olduğu ve eğitime bağlı olması gerektiği şeklinde görüşler ileri sürdükleri görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yönetici | en_US |
dc.subject | atama | en_US |
dc.subject | görevlendirme | en_US |
dc.subject | okul müdürü | en_US |
dc.subject | müdür yardımcısı | en_US |
dc.title | 2024 yılında görevlendirilen yöneticilerin yönetici görevlendirme yönetmeliğine ilişkin görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.department | PAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Report | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Özcan TATAR Proje.pdf | 920.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.