Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58836
Title: Özel eğitim öğretmenlerinin mesleki etik algılarının incelenmesi
Authors: Turhan, Elif
Advisors: Tanrıöğen, Zeynep Meral
Keywords: Meslek
Etik
Mesleki Etik
Özel Eğitim
Özel Eğitim Öğretmeni
Abstract: Araştırmada özel eğitim öğretmenlerinin mesleki etik algılarına yönelik görüşleri incelenmiştir. 2024-2025 eğitim öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığındaki okullarda çalışan 20 özel eğitim öğretmeninin görüşleri incelenmiştir. Nitel araştırma modeli uygulanmıştır. Araştırmanın verilerine ulaşmada görüşme yönteminden, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Sekiz sorulu görüşme formu kullanılarak veri toplanmıştır. Araştırmada nitel veri analiz yöntemlerinden “Betimsel Analize’’ yer verilmiştir. Görüşme formundaki soruların cevapları değerlendirilerek veriler elde edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler analiz edilip belirli temalar altında gruplandırılmıştır. Özel eğitime gereksinim olan öğrencilerin eğitim gördüğü sınıflarda, bireylerin ilgi, istek ve ihtiyaçları dikkat alınarak, merhamet, vicdan, adaletli, eşit, dürüst ve sorumluluk kavramları başta olmak üzere özel eğitim öğretmenleri tarafından etik ilkeler eşliğinde eğitimlerine devam edilmesinin önemli olduğu görülmüştür. Özel eğitim öğretmenlerinin mesleki etik algısına yönelik görüşlerini ortaya çıkararak, özel eğitim öğretmenlerinin mesleki etik alanında farkındalık yaratmak ve arttırmak, eğitimde etik ilkelere göre öğrencilere yön verilmesini sağlayarak eğitimin kalitesini arttırmak istenmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/58836
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elif TURHAN.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.