Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58838
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrdu, Aydan-
dc.contributor.authorDemirkapı, Medine-
dc.date.accessioned2025-02-20T08:27:04Z-
dc.date.available2025-02-20T08:27:04Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58838-
dc.description.abstractBu araştırma öğretmenlerin teknostres düzeyleri ile iş performansı arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yapılmış olup rastgele örnekleme seçimiyle 300 öğretmene ulaşılarak veri toplanmıştır. Verilerin güvenirliği yüksek ve normal dağılım göstermekte olup parametrik testler aracılığı ile analizler yapılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin teknostres düzeyleri mesleğe yönelik boyutta, öğrenme – öğretme süreci odaklı boyutta, teknik konu odaklı boyutta, kişisel kaynaklı boyut, sosyal odaklı boyutta ve genel teknostres düzeyleri orta düzeydedir. Öğretmenlerin iş performansı algıları genel olarak ve görev performansı boyutunda çok yüksek, bağlamsal performans boyutunda ise yüksek çıkmıştır. Öğretmenlerin teknostres düzeylerinin alt boyutlar ve genel olarak cinsiyete göre farklılık göstermez iken yüksek lisans yapma, teknolojik eğitim alma, mesleki kıdem, internet kullanma süresi, görev yapılan kademe ve dijital materyal kullanma değişkenlerine göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Öğretmenlerin iş performansı düzeylerinin mesleki kıdem, görev yapılan kademe, internet kullanma süresi değişkenlerine göre farklılaşmadığı görülmüştür. Bağlamsal performans boyutu ve genel iş performansı cinsiyete göre farklılık göstermez iken görev performansı boyutunda iş performans düzeyi kadınların daha yüksek bulunmuştur. Dijital materyal kullanma durumu, yüksek lisans yapma, teknolojik eğitim alma değişkenlerine göre boyutlar ve genel iş performansında anlamlı farklılıklar çıkmıştır. Son olarak, öğretmenlerin teknostres düzeyleri ile iş performansları arasında negatif yönlü ve düşük düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. Öğretmenlerin teknostres düzeyleri, iş performansındaki değişimin %11.4’ü ile açıklanabilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectstresen_US
dc.subjectteknostresen_US
dc.subjectiş performansı-
dc.titleÖğretmenlerin teknostres düzeyleri ile iş performansları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Medine DEMİRKAPI.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.