Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/58840
Title: | Okul yöneticilerinin covid-19 pandemisi sonrası okul yönetiminde dijital dönüşüme ilişkin algıları | Authors: | Deniz, Zeliha | Advisors: | Tanrıöğen, Zeynep Meral | Keywords: | Dijital Dönüşüm Okul Yöneticisi Okul Covid-19 Pandemisi |
Abstract: | Bu araştırmayla okul yöneticilerinin covid-19 pandemisi sonrası okul yönetimlerinde yaşanmış olan dijital dönüşümlerle alakalı görüşleri incelenmiştir. Buna bağlı olarak okul yöneticilerinin dijital yeterlilik düzeylerine bakılmıştır. Ayrıca okul yöneticilerinin cinsiyetleri, medeni hali, yaşı, mesleki kıdemi, eğitim düzeyi ve okullarındaki öğrenci, öğretmen ve yönetici sayıları gibi farklı değişkenlerle ilişkisi, bu farklı değişkenlere göre farklılaşmalar göstermekte olup olmadığı ve ilişkileri araştırılmıştır. Yapılan araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Yapılan bu araştırma ile 2023–2024 eğitim-öğretim yılı içerisinde, Denizli ilinin merkez Pamukkale ve merkez Merkezefendi ilçelerindeki liselerde çalışmakta olan ve içlerinden “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilmiş bulunan, ayrıca ölçek sorularının tamamına cevap vermiş 45 okul yöneticisinden toplanmış olan bu verilerden elde edilmiştir. Yapılan bu araştırmada kullanılmış olan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Dijital Dönüşüm Algısı Ölçeği” olacak şekilde iki ayrı bölümden oluşmuştur. Araştırmada kullanılmış olan Dijital Dönüşüm Algısı Ölçeği’nin Cronbach Alpha değeri 0,89 olarak bulunmuştur. Yapılan bu araştırma çalışması sonucunda; katılımcı lise müdür yardımcılarının büyük kısmının cinsiyetinin erkek olduğu, katılımcıların büyük kısmının evli olduğu görülmüştür. Yine bu katılımcıların büyük kısmının orta yaşlarda olduğu, katılımcıların büyük kısmının 11-20 yıl kıdem aralığında olduğu görülmüştür. Bu araştırmaya katılanların çoğunluğunun lisans mezunu olduğu, okullarında öğretmen sayısının 15 ve üzeri olduğu, okullarındaki öğrenci sayısının 200 ve üzeri olduğu ve okullarındaki yönetici kadrosunun 1-3 kişiden oluştuğu görülmüştür. Araştırma neticesinde; okul yöneticilerinin dijital dönüşüm algıları düzeyinin farklı değişkenlere göre durumuna bakıldığında; medeni durumu, yaşı, mesleki kıdemi, okulunda bulunan öğretmen sayısı, okulundaki öğrenci sayısı ve okuldaki beraber çalıştığı yönetici sayına göre herhangi bir anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Fakat cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği erkeklerin kadınlara oranla dijital dönüşüm algılarının yüksek olduğu görülmüştür. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/58840 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ZELİHA DENİZ YÜKSEK LİSANS PROJESİ.pdf | 1.24 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.