Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/58859
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Mamur, Nuray | - |
dc.contributor.author | Pangız, Şeyma Taşbaş | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-20T18:07:54Z | - |
dc.date.available | 2025-02-20T18:07:54Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=S2eMu1TIwY_v4mYv58xAr4J3dJ2k8udq_iA-GDDYAD16TPxe0u5TwBowvvAyF54k | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/58859 | - |
dc.description.abstract | Görsel Sanatlar Eğitiminde Sürdürülebilir Yaşam İçin Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı: Bir Durum Çalışması TAŞBAŞ PANGIZ, Şeyma. Yüksek Lisans Tezi, Güzel Sanatlar Eğitimi ABD, Resim İş Eğitimi Bilim Dalı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Nuray MAMUR Temmuz 2024, 156 sayfa Bu araştırma, görsel sanatlar eğitiminde tasarım odaklı düşünme yaklaşımı yoluyla öğrencilerin sürdürülebilir yaşam odaklı beceriler geliştirebilmesine odaklanmıştır. Bu kapsamda görsel sanatlar eğitimi sanat eğitimcilerinin görüşleri ve tasarlanan ders planının öğrencilere sunduğu bilgi, beceri ve deneyimler detaylı olarak incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden 'durum çalışması deseni' kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, iki farklı durum kapsamında, iki farklı örnekleme yöntemi ile oluşturulmuştur. Araştırmada birinci durum çerçevesinde çalışma grubunu, alanında uzman 5 farklı eğitim kademesindeki sanat eğitimcileri oluşturmuştur. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklem yöntemlerinden, 'maksimum çeşitlilik örneklemesi' belirleyici olmuştur. Araştırmanın ikinci durumu çerçevesinde çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Denizli ilinde öğrenim gören 12-13 yaş aralığındaki 7. sınıf öğrencilerinden toplam 18 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubunun oluşturulmasında amaçlı örneklem yöntemlerinden, 'tipik durum örneklemi' belirleyici olmuştur. Araştırmanın verileri iki aşamada toplanmıştır. İlk aşamada araştırmanın birinci alt problemi çerçevesinde okul öncesi eğitimden yükseköğretime farklı düzeylerde eğitim veren sanat eğitimcilerinin sürdürülebilirlik ve tasarım odaklı düşünmeye ilişkin görüşleri alınmıştır. Bu görüşmelerde sürdürülebilirlik ve tasarım odaklı düşünme adımları kapsamında derslerde uygulanacak etkinliklerle bilgiler elde edilmiştir. İkinci aşamada ise veriler; ön değerlendirme formu, sürdürülebilirlik odaklı tasarım odaklı düşünme yaklaşımı ile sanatsal deneyim ve aktiviteler olarak planlanan uygulama sürecindeki etkinlik formları (konuşma halkası etkinlik kâğıdı, beyin fırtınası etkinlik kağıdı, zihin haritası etkinlik kağıdı, istasyon etkinliği kağıdı, kullanıcı deneyimi gözlem formu), araştırmacı günlüğü, yansıtıcı günlük, vii bağımsız gözlemci formu, öz değerlendirme formu, sanatsal çalışmalardan ve odak grup görüşmesinden elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Görsel sanatlar eğitimi bağlamında yapılan bu araştırmanın sonuçları; tasarım odaklı düşünme yaklaşımının öğrencilerin yaratıcılık, problem çözme becerileri ve çevresel farkındalıklarını geliştirdiğini ortaya koymaktadır. Görsel sanatlar eğitimi kapsamında, öğrencilerin empati kurma, iş birliği yapma ve sürdürülebilirlik ilkelerini tasarım süreçleri ile bütünleştirme yeteneklerinin tasarım odaklı düşünme yaklaşımı adımlarıyla güçlendirildiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Sanat eğitimi, tasarım, tasarım odaklı düşünme, sürdürülebilirlik | - |
dc.description.abstract | Design Thinking Approach for Sustainable Living in Visual Arts Education: A Case Study TAŞBAŞ PANGIZ, Şeyma. Master of Science Thesis, Department of Fine Arts Education Art Education Program Supervisor: Prof. Dr. Nuray MAMUR July 2024, 156 Pages This research focuses on the development of students' sustainable life-oriented skills through the design thinking approach in visual arts education. In this context, the opinions of visual arts education art educators and the knowledge, skills and experiences offered to students by the designed lesson plan were examined in detail. In the study, 'case study design', one of the qualitative research methods, was used. The study group of the research was formed by two different sampling methods within the scope of two different situations. In the first case, the study group consisted of art educators at 5 different educational levels who are experts in their fields. 'Maximum diversity sampling', one of the purposeful sampling methods, was determinative in determining the study group. Within the framework of the second case of the research, the study group consisted of a total of 18 students from the 7th grade students between the ages of 12-13 studying in Denizli province in the 2023-2024 academic year. 'Typical case sampling', one of the purposeful sampling methods, was determinative in the formation of the study group. The data of the study were collected in two stages. In the first stage, within the framework of the first sub-problem of the research, the opinions of art educators teaching at different levels from pre-school education to higher education on sustainability and design thinking were taken. In these interviews, information was obtained with the activities to be implemented in the lessons within the scope of sustainability and design thinking steps. In the second stage, data were obtained from the pre-assessment form, activity forms (speech circle activity sheet, brainstorming activity sheet, mind map activity sheet, station activity sheet, user experience observation form), researcher diary, reflective diary, independent observer form, self-assessment form, artistic works and focus group interview in the implementation process planned as artistic experiences and activities with ix sustainability-oriented design thinking approach. The collected data were analyzed by content analysis. The results of this study conducted in the context of visual arts education reveal that the design thinking approach improves students' creativity, problem solving skills and environmental awareness. Within the scope of visual arts education, it was seen that students' ability to empathize, collaborate and integrate sustainability principles with design processes were strengthened with the steps of design thinking approach. Keywords: Art education, design, design thinking, sustainability | en_US |
dc.language.iso | tr | - |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | - |
dc.subject | Görsel sanatlar eğitimi | - |
dc.subject | Sanatsal yaratıcılık | - |
dc.subject | Sürdürülebilir gelişme | - |
dc.subject | Sürdürülebilir çevre | - |
dc.subject | Sürdürülebilirlik | - |
dc.subject | Tasarım odaklı düşünme | - |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Visual arts education | en_US |
dc.subject | Artistic creativity | en_US |
dc.subject | Sustainable development | en_US |
dc.subject | Sustainable environment | en_US |
dc.subject | Sustainability | en_US |
dc.subject | Design thinking | en_US |
dc.title | Design Thinking Approach for Sustainable Life in Visual Arts Education: a Case Study | en_US |
dc.title.alternative | Görsel Sanatlar Eğitiminde Sürdürülebilir Yaşam için Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı: Bir Durum Çalışması | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.endpage | 169 | - |
dc.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı | - |
dc.identifier.yoktezid | 836075 | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.