Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59038
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇağlar, Atalay-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:17:21Z-
dc.date.available2025-02-20T19:17:21Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1309-8918-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.52826/mcbuefd.1384874-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1287218/okullarda-egitimin-kalitesi-turkiye-istatistik-kurumu-yasam-memnuniyeti-arastirmasindaki-hanehalki-gorusleri-ile-bir-inceleme-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59038-
dc.description.abstractRefah seviyesi yüksek bir topluma ulaşmak için gerekli olan nitelikli beşerî sermaye kaliteli bir eğitimle sağlanabilir. Eğitimin kalitesinin belirlenebilmesi amacıyla farklı göstergeler ve yöntemler kullanılabilir. Bu yaklaşımlardan bir tanesi de eğitimin paydaşlarından olan ailelerin görüşleridir. Çalışmada, okul öncesinden lise veya dengi bir eğitim kurumuna kadar herhangi bir kademede eğitimde ferdi bulunan hanehalkının, fertlerinin aldığı eğitimin kalitesine yönelik görüşlerine ilişkin faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, Türkiye İstatistik Kurumu Yaşam Memnuniyeti Araştırması Mikro Veri Seti 2021’den yararlanılmıştır. İkili Lojistik Regresyon Modeli ile yapılan incelemelerde ferdinin aldığı eğitimin kalitesine ilişkin hanehalkının görüşü modeldeki bağımlı değişkendir. Devlet ve özel okulda ferdi bulunan hanehalkı için ayrı ayrı olmak üzere iki farklı model ile inceleme yapılmıştır. Devlet okulunda öğrencisi olan 8.847.428 hanenin % 67,9’u ve özel okulda öğrencisi olan 1.447.676 hanenin % 78,3’ü eğitimin kalitesini beğendiklerini belirtmiştir. Öğrencilere öğretmenin ve idarenin yaklaşımının iyi olması, okulun fiziksel koşullarının iyiliği hanehalkının eğitimin kalitesini beğenmesini sağlamaktadır. Hane içinde yükseköğrenim gören ferdi olmayan haneler eğitimin kalitesini daha yüksek oranda beğenmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofManisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOkullarda Eğitimin Kalitesi: Türkiye İstatistik Kurumu Yaşam Memnuniyeti Araştırması’ndaki Hanehalkı Görüşleri ile Bir İncelemeen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage238en_US
dc.identifier.endpage261en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.52826/mcbuefd.1384874-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1287218-
dc.institutionauthorÇağlar, Atalay-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept08.08. Econometrics-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
tmp-8f69d8f1-34f9-4b1d-a3e9-f8bedc917845.21384874Yayn.pdf.pdf974.13 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.