Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59051
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİlic, Ulaş-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:18:35Z-
dc.date.available2025-02-20T19:18:35Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2146-5959-
dc.identifier.issn2146-5967-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5961/higheredusci.1248462-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59051-
dc.description.abstractPandemi nedeniyle her alanda gözlenen değişimin eğitime yansıması uzaktan eğitim şeklinde olmuştur. Bu süreçte çoğunlukla ters yüz edilmiş öğrenme modeli benimsenmiştir. Söz konusu yaklaşım, eğitimin tamamen çevrimiçi olduğu pandemi döneminde ve yüz yüze eğitimin yeniden başlamasından sonra uygulanmıştır. Ancak öğrenenlerin ilgili öğrenme ortamlarında hazır bulunuşlukları yeterince araştırılmamıştır. Bu nedenle çalışmada hem çevrimiçi hem de harmanlanmış öğretim sistemlerinde ters-yüz öğrenme modelinde öğrenen hazır bulunuşluğunun irdelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada zaman serisi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubunu 51 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler 2020 güz dönemi başı ve sonu ile 2021 güz dönemi sonunda toplanmıştır. Bulgular, öğrencilerin hazır bulunuşluk, öğrenen kontrolü, internet öz yeterliği ve çevrimiçi iletişim öz yeterlik düzeylerinin benzer olduğunu göstermiştir. Bilgisayar öz yeterliliği ve motivasyon puanları ise artış göstermiştir. Öte yandan, özyönetimli öğrenme ve kullanım kolaylığı parametrelerinin azaldığı belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, kullanım kolaylığının zamanla azalım gösterdiği bulunmuştur. Çalışma bulgularının, tamamen çevrimiçi ve daha sonra harmanlanmış bir yaklaşımla yürütülen ters-yüz öğrenmede öğrenen hazır bulunuşluğunun anlaşılmasına katkı sunacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofYükseköğretim ve Bilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Bilimlerien_US
dc.subjectYazılım Mühendisliğien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTers-yüz Sınıf Yaklaşımda Çevrimiçi Öğrenme Hazır Bulunuşluğu: Pandemi Dönemi ve Sonrasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage380en_US
dc.identifier.endpage389en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.5961/higheredusci.1248462-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorİlic, Ulaş-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.04. Computer Education and Instructional Technology-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.5961-higheredusci.1248462-2941857.pdf446.62 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

16
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

4
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.