Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/59051
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | İlic, Ulaş | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-20T19:18:35Z | - |
dc.date.available | 2025-02-20T19:18:35Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 2146-5959 | - |
dc.identifier.issn | 2146-5967 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5961/higheredusci.1248462 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/59051 | - |
dc.description.abstract | Pandemi nedeniyle her alanda gözlenen değişimin eğitime yansıması uzaktan eğitim şeklinde olmuştur. Bu süreçte çoğunlukla ters yüz edilmiş öğrenme modeli benimsenmiştir. Söz konusu yaklaşım, eğitimin tamamen çevrimiçi olduğu pandemi döneminde ve yüz yüze eğitimin yeniden başlamasından sonra uygulanmıştır. Ancak öğrenenlerin ilgili öğrenme ortamlarında hazır bulunuşlukları yeterince araştırılmamıştır. Bu nedenle çalışmada hem çevrimiçi hem de harmanlanmış öğretim sistemlerinde ters-yüz öğrenme modelinde öğrenen hazır bulunuşluğunun irdelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada zaman serisi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubunu 51 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler 2020 güz dönemi başı ve sonu ile 2021 güz dönemi sonunda toplanmıştır. Bulgular, öğrencilerin hazır bulunuşluk, öğrenen kontrolü, internet öz yeterliği ve çevrimiçi iletişim öz yeterlik düzeylerinin benzer olduğunu göstermiştir. Bilgisayar öz yeterliliği ve motivasyon puanları ise artış göstermiştir. Öte yandan, özyönetimli öğrenme ve kullanım kolaylığı parametrelerinin azaldığı belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, kullanım kolaylığının zamanla azalım gösterdiği bulunmuştur. Çalışma bulgularının, tamamen çevrimiçi ve daha sonra harmanlanmış bir yaklaşımla yürütülen ters-yüz öğrenmede öğrenen hazır bulunuşluğunun anlaşılmasına katkı sunacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Yükseköğretim ve Bilim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayar Bilimleri | en_US |
dc.subject | Yazılım Mühendisliği | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Ters-yüz Sınıf Yaklaşımda Çevrimiçi Öğrenme Hazır Bulunuşluğu: Pandemi Dönemi ve Sonrası | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 380 | en_US |
dc.identifier.endpage | 389 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5961/higheredusci.1248462 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | İlic, Ulaş | - |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 09.04. Computer Education and Instructional Technology | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10.5961-higheredusci.1248462-2941857.pdf | 446.62 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
16
checked on Apr 14, 2025
Download(s)
4
checked on Apr 14, 2025
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.