Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59068
Title: Doğrudan ve Dolaylı Düzeltici Geri Bildirim Türlerinin İngilizce Yazma Başarısı Üzerindeki Etkisi ve Öğrencilerin Bu Geri Bildirim Türleri Hakkındaki Görüşleri
Authors: Gümüş, Hüsnü
Keywords: Eğitim
Eğitim Araştırmaları
Beşeri Bilimler
Antropoloji
Mantık
Bilim Felsefesi Ve Tarihi
Dil Ve Dil Bilim
Abstract: Bu çalışma, doğrudan ve dolaylı düzeltici geri bildirim türlerinin İngilizce öğrenmekte olan bir grup öğrencinin ikinci dilde yazma başarısına etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Buna ek olarak, bu öğrencilerin aldıkları farklı geri bildirim türüyle ilgili görüşleri de araştırılmıştır. Bu çalışma, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde hazırlık programında İngilizce öğrenen 40 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Yazma derslerini veren eğitmen, katılımcılara yazma dersleri esnasında doğrudan ve dolaylı düzeltici geri bildirim türleri vermiştir. Bu iki farklı düzeltici geri bildirim türünün katılımcıların yazma başarısına etkisini kıyaslamak için, Öntest-Sontest araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, doğrudan düzeltici geri bildirim alan öğrencilerin yazma dersindeki testlerden daha yüksek puanlar aldıkları görülmüştür. Katılımcılar ayrıca aldıkları dönüt türlerinin yazma dersi için çeşitli faydalar sağladığından bahsetmişlerdir.
URI: https://doi.org/10.21764/maeuefd.1099551
https://hdl.handle.net/11499/59068
ISSN: 2146-5983
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
10.21764-maeuefd.1099551-2358013.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.