Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59069
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBudak, Kadriye Selin-
dc.contributor.authorIşıkoğlu, Nesrin-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:19:43Z-
dc.date.available2025-02-20T19:19:43Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.1081497-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1201814/erken-cocuklukta-dijital-oyun-bagimlilik-egilimi-cocuk-ve-ebeveyn-ozelliklerinin-etkileri-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59069-
dc.description.abstractBu araştırma çocukların dijital oyun bağımlılık eğilimleri ve buna etki eden çocuk ve ebeveynlere dair faktörlerin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada çocukların dijital oyun bağımlılık eğilim düzeyleri ve ebeveynlerin uygulamayı tercih ettikleri stratejiler ile çocukların problem davranışları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Denizli il merkezinde yaşayan, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocuğu olan 437 ebeveyn oluşturmuştur. Araştırmada Dijital Oyun Bağımlılık Eğilimi Ölçeği(DOBE), Dijital Oyun Ebeveyn Rehberlik Stratejileri Ölçeği(DOERS), Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği-30 ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre bulgular çocuklarının dijital oyun bağımlılık eğiliminin düşük düzeyde olduğunu göstermekte, tüm yaş gruplarında erkek çocuklarının bağımlılık eğilimlerinin kız çocuklarından daha yüksek olduğu görülmektedir. Ebeveynlerin çocuklarının dijital oyunlarına aracılık ederken “aktif” rehberlik stratejisini en fazla tercih ettiklerini ayrıca eğitim düzeyi yüksek olan annelerin “aktif” rehberlik stratejilerini, eğitim düzeyi düşük olan babaların “serbest” rehberlik stratejilerini daha fazla tercih etikleri saptanmıştır. Son olarak araştırma sonuçları cinsiyet, öfke-agresyon düzeyi ve ebeveyn rehberlik stratejilerinin çocukların dijital oyun bağımlılık eğilimlerinin anlamlı olarak yordadığını ortaya koymuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.titleErken Çocuklukta Dijital Oyun Bağımlılığı Eğilimi: Çocuk ve Ebeveyn Özelliklerinin Etkilerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue66en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage25en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.1081497-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1201814-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf559.86 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.