Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59078
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydın, Fazilet Sönmez-
dc.contributor.authorAktaş, Şeyma-
dc.contributor.authorYaylı, Demet-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:19:48Z-
dc.date.available2025-02-20T19:19:48Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1308-2922-
dc.identifier.issn2147-6985-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30794/pausbed.1369237-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59078-
dc.description.abstractİngilizcenin dil olarak akademik yayınlarda gittikçe yaygınlaşması ile (Canagarajah, 2002), bu dilde daha fazla tez çalışmasının ortaya çıktığı görülmektedir. Ancak, zaten zorlu olan tez yazma süreci, yabancı dilde yazıldığında daha da zorlaşmaktadır. Tezlerin akademideki önemi düşünüldüğünde, yazarların bu süreçte nasıl ilerlediklerini çeşitli açılardan ortaya koymak büyük önem taşımaktadır. Literatürde tez yazım süreçlerini inceleyen bazı çalışmalar olmasına rağmen, danışman desteği ve süreç içerisindeki güç ilişkilerinin etkisi hakkında çok fazla şey bilinmemektedir. Bu çalışmanın amacı, (1) danışman desteği ve (2) danışmanlık süreçlerindeki güç ilişkilerine odaklanarak tez yazma süreçlerini danışanların ve danışmanlarının gözünden incelemektir. Bu nitel çalışmada, dört danışan ve 13 danışman ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen tüm veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, katılımcıların tez yazımında danışmanın rolü ve destek alanları, geri bildirim süreci ve danışan-danışman ilişkilerinin etkisine ilişkin algılarını ortaya koymuştur.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkiye'deki Bir İngilizce Öğretim Programında Tez Yazma Sürecinin İncelenmesi: Danışman Desteği ve Güç İlişkilerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue59en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage161en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.30794/pausbed.1369237-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept35.01. Foreign Languages-
crisitem.author.dept09.02. Foreign Languages Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.30794-pausbed.1369237-3445752.pdf825.23 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.