Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/59078
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Aydın, Fazilet Sönmez | - |
dc.contributor.author | Aktaş, Şeyma | - |
dc.contributor.author | Yaylı, Demet | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-20T19:19:48Z | - |
dc.date.available | 2025-02-20T19:19:48Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 1308-2922 | - |
dc.identifier.issn | 2147-6985 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.30794/pausbed.1369237 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/59078 | - |
dc.description.abstract | İngilizcenin dil olarak akademik yayınlarda gittikçe yaygınlaşması ile (Canagarajah, 2002), bu dilde daha fazla tez çalışmasının ortaya çıktığı görülmektedir. Ancak, zaten zorlu olan tez yazma süreci, yabancı dilde yazıldığında daha da zorlaşmaktadır. Tezlerin akademideki önemi düşünüldüğünde, yazarların bu süreçte nasıl ilerlediklerini çeşitli açılardan ortaya koymak büyük önem taşımaktadır. Literatürde tez yazım süreçlerini inceleyen bazı çalışmalar olmasına rağmen, danışman desteği ve süreç içerisindeki güç ilişkilerinin etkisi hakkında çok fazla şey bilinmemektedir. Bu çalışmanın amacı, (1) danışman desteği ve (2) danışmanlık süreçlerindeki güç ilişkilerine odaklanarak tez yazma süreçlerini danışanların ve danışmanlarının gözünden incelemektir. Bu nitel çalışmada, dört danışan ve 13 danışman ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen tüm veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, katılımcıların tez yazımında danışmanın rolü ve destek alanları, geri bildirim süreci ve danışan-danışman ilişkilerinin etkisine ilişkin algılarını ortaya koymuştur. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Türkiye'deki Bir İngilizce Öğretim Programında Tez Yazma Sürecinin İncelenmesi: Danışman Desteği ve Güç İlişkileri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.issue | 59 | en_US |
dc.identifier.startpage | 149 | en_US |
dc.identifier.endpage | 161 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30794/pausbed.1369237 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 35.01. Foreign Languages | - |
crisitem.author.dept | 09.02. Foreign Languages Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10.30794-pausbed.1369237-3445752.pdf | 825.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.