Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/59090
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Uygun, Sultan | - |
dc.contributor.author | Öztürk, Özden Tepeköylü | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-20T19:19:52Z | - |
dc.date.available | 2025-02-20T19:19:52Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 2548-0723 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.25307/jssr.1263132 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/59090 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, spor bilimleri öğrencilerinin kariyer kararı ile akademik güdülenmeleri arasındaki ilişkiyi ve yordayıcı etkiyi incelemektir. Ayrıca kariyer kararı ve akademik güdülenmenin cinsiyet ve bölüm faktörlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı da belirlenmiş, her iki değişkende öğretim elemanı-öğrenci ilişkisindeki iletişim süreçleriyle birlikte de ele alınmıştır. Çalışma spor bilimlerin fakültesinde öğrenim gören 85’i kadın 167’si erkek olmak üzere toplam 252 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmadaki veriler “Kariyer Kararı Ölçeği”, “Akademik Güdülenme Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” yoluyla toplanmıştır. İstatistiki analizlerde korelasyon, çoklu doğrusal regresyon, 2x2 MANOVA, 2x3 MANOVA analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre kariyer kararı ve alt boyutları ile akademik güdülenme ve alt boyutları arasında düşük ve orta düzeyde ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca akademik güdülenmenin kariyer kararını %19 oranında açıklayan anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür. Cinsiyetlere göre erkek öğrenciler kadın öğrencilerden kariyerlerinde daha kararsızdır. Bölümler arası karşılaştırmalarda spor yöneticiliği öğrencileri kariyer ile ilgili olarak diğer bölümlere göre daha fazla kararsızlık yaşamaktadır. Öğretim elemanları ile ders dışında iletişim kurabilmek kariyer kararında olumlu, öğrencilerin öğrenim gördüğü bölümü değiştirme eğilimi olumsuz etkiye neden olmuştur. Araştırma kapsamında öğrencilerin akademik güdülenmeleri ise cinsiyet, bölüm, öğretim elemanıyla iletişim süreçleri ve bölümünü değiştirme isteğine göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Sonuç olarak; akademik güdülenme öğrencilerin kariyerlerindeki kararlılık durumunda etkili bir faktördür. Ancak öğrenci-öğretim elemanı arasındaki iletişim süreçleri de kariyer kararında etkili olmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | İşletme | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | en_US |
dc.subject | Spor Bilimleri | en_US |
dc.title | Spor Bilimleri Öğrencilerinin Kariyer Kararları ile Akademik Güdülenmeleri Arasındaki İlişki | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 535 | en_US |
dc.identifier.endpage | 549 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.25307/jssr.1263132 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.openairetype | Article | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 18.02. Recreation | - |
Appears in Collections: | Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Spor Bilimleri Öğrencilerinin Kariyer Kararları ile Akademik Güdülenmeleri Arasındaki İlişki.pdf | 477.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
12
checked on Apr 14, 2025
Download(s)
2
checked on Apr 14, 2025
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.