Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59090
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUygun, Sultan-
dc.contributor.authorÖztürk, Özden Tepeköylü-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:19:52Z-
dc.date.available2025-02-20T19:19:52Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2548-0723-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25307/jssr.1263132-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59090-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, spor bilimleri öğrencilerinin kariyer kararı ile akademik güdülenmeleri arasındaki ilişkiyi ve yordayıcı etkiyi incelemektir. Ayrıca kariyer kararı ve akademik güdülenmenin cinsiyet ve bölüm faktörlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı da belirlenmiş, her iki değişkende öğretim elemanı-öğrenci ilişkisindeki iletişim süreçleriyle birlikte de ele alınmıştır. Çalışma spor bilimlerin fakültesinde öğrenim gören 85’i kadın 167’si erkek olmak üzere toplam 252 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmadaki veriler “Kariyer Kararı Ölçeği”, “Akademik Güdülenme Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” yoluyla toplanmıştır. İstatistiki analizlerde korelasyon, çoklu doğrusal regresyon, 2x2 MANOVA, 2x3 MANOVA analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre kariyer kararı ve alt boyutları ile akademik güdülenme ve alt boyutları arasında düşük ve orta düzeyde ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca akademik güdülenmenin kariyer kararını %19 oranında açıklayan anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür. Cinsiyetlere göre erkek öğrenciler kadın öğrencilerden kariyerlerinde daha kararsızdır. Bölümler arası karşılaştırmalarda spor yöneticiliği öğrencileri kariyer ile ilgili olarak diğer bölümlere göre daha fazla kararsızlık yaşamaktadır. Öğretim elemanları ile ders dışında iletişim kurabilmek kariyer kararında olumlu, öğrencilerin öğrenim gördüğü bölümü değiştirme eğilimi olumsuz etkiye neden olmuştur. Araştırma kapsamında öğrencilerin akademik güdülenmeleri ise cinsiyet, bölüm, öğretim elemanıyla iletişim süreçleri ve bölümünü değiştirme isteğine göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Sonuç olarak; akademik güdülenme öğrencilerin kariyerlerindeki kararlılık durumunda etkili bir faktördür. Ancak öğrenci-öğretim elemanı arasındaki iletişim süreçleri de kariyer kararında etkili olmaktadır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofSpor Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.titleSpor Bilimleri Öğrencilerinin Kariyer Kararları ile Akademik Güdülenmeleri Arasındaki İlişkien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage535en_US
dc.identifier.endpage549en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.25307/jssr.1263132-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept18.02. Recreation-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

12
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

2
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.