Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59105
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBaltacı, Hülya Şahin-
dc.contributor.authorÖzkılıç, Işıl-
dc.contributor.authorKüçüker, Deniz-
dc.contributor.authorAltan, Turnel-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:21:29Z-
dc.date.available2025-02-20T19:21:29Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.1015334-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1273285/covid-19-pandemi-surecinde-universite-ogrencilerinde-mental-iyi-olusun-yordayicilari-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59105-
dc.description.abstractBu araştırmada Yeni Koronavirüs Hastalığı (COVID-19) sürecinde Türkiye’deki önleyici politikaların yeterli olduğunu düşünme, yaşam etkililiği, minnettarlık, sosyal destek ve psikolojik sağlamlığın üniversite öğrencilerinin mental iyi oluş düzeylerinin anlamlı yordayıcısı olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişki ilişkisel tarama modeli ile araştırılmıştır. Bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 1154 öğrenciden oluşan çalışma grubunun yaş ortalaması 22.39’dur. Warwick- Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği, Çok Boyutlu Sosyal Destek Ölçeği, Minnettarlık Ölçeği, Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Yaşam Etkililiği Ölçeği’nden edilen veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak pearson korelasyon katsayısı ile aşamalı regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular psikolojik sağlamlık, minnettarlık, sosyal destek ve yaşam etkililiği değişkenine ait etkin inisiyatif, zaman yönetimi, özgüven ve sosyal yetkinlik alt boyutlarında yordayıcı değişkenlerinin mental iyi oluşu anlamlı bir şekilde yordadığını; yaşam etkililiğine ait başarı motivasyonu, zihinsel esneklik, iş/görev liderliği, duygu kontrolü değişkenlerinin anlamlı yordayıcı olmadığını göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleCovıd-19 Pandemi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinde Mental İyi Oluşun Yordayıcılarıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue65en_US
dc.identifier.startpage288en_US
dc.identifier.endpage313en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.1015334-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1273285-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept01.03. Psychological Counseling And Guidance Education Application And Research Center-
crisitem.author.dept01.03. Psychological Counseling And Guidance Education Application And Research Center-
crisitem.author.dept01.03. Psychological Counseling And Guidance Education Application And Research Center-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.