Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59130
Title: Öğretmenlerin hesap verebilirlik algıları
Authors: Vaybil, Mehmet
Advisors: Çobanoğlu, Fatma
Keywords: Öğretmen
hesapverebilirlik
alg
içsel
dışsal
Abstract: Bu çalışmada, öğretmenlerin hesapverebilirlik algıları ve bunun öğretmenlerin kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırma nicel tarama modelinde yapılmıştır. Eleman örnekleme yöntemiyle Denizli metropol ilçelerindeki resmi ortaokullarda görev yapan 377 öğretmene ulaşılmıştır. Öğretmenlerin hesapverebilirlik algılarını ölçmek için Cerit, Kadıoğlu-Ateş ve Kadıoğlu (2017) tarafından uyarlanan “Öğretmen Hesapverebilirlik Eğilimi Ölçeği” kullanılmış ve elde edilen veriler, parametrik testlerle analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin hesapverebilirlik algılarının dışsal hesapverebilirlik bağlamında orta düzeyde iken içsel hesapverebilirlik ve genel hesapverebilirlik bağlamında yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin hesapverebilirlik algıları kıdem ve eğitim düzeyine göre benzer iken cinsiyet, yaş, kariyer basamağı ve medeni duruma göre farklılık göstermektedir. Erkek öğretmenlerin dışsal hesapverebilirlik ve genel hesapverebilirlik algılarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin yaşları arttıkça hesapverebilirlik düzeylerinde de bir artışın olduğu; “öğretmen” unvanlı öğretmenlerin hesapverebilirlik algılarının “uzman öğretmen” unvanlı öğretmenlere göre daha yüksek olduğu ve sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/59130
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mehmet VAYBİL Proje.pdf992.84 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.