Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59132
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇelik, Kazım-
dc.contributor.authorArslan, Ali Rıza-
dc.date.accessioned2025-02-21T12:32:32Z-
dc.date.available2025-02-21T12:32:32Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59132-
dc.description.abstractBu araştırmada hayat boyu öğrenme kurumlarında görevli öğretmenlerin teknostres düzeyleriyle teknoloji kullanımı yeterlikleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin teknostres düzeylerine yönelik algı düzeyleri genel olarak orta düzeydedir. Öğretmenlerin teknoloji kullanımında yeterlilik algı düzeyleri temel teknolojik yeterlilikler orta düzeyde iken EBA kullanım yeterliliklerive genel teknoloji kullanımı yeterliği yüksektir. Kadın ve erkek öğretmenlerin teknostres düzeylerine yönelik algı düzeylerinin benzer olduğu görülmüştür. Öğretmenlerden temel teknolojik yeterlilikleri ve genel teknoloji kullanımı yeterlikleri erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlerden yüksek çıkmıştır. Öğretmenlerin teknostres düzeyleri bütün alt boyut ve genel olarak 46 yaş ve üstündeki öğretmenler lehine farklılık göstermektedir. Öğretmenlerin teknoloji kullanımında yeterlilik düzeyleri 24-35 yaşlardaki öğretmenlerin lehine farklılık göstermiştir. Öğretmenlerin teknostres düzeyleri bütün boyutlarda ve genel olarak bekar öğretmenler lehine yüksektir. Öğretmenlerin teknoloji kullanımında yeterlilik düzeylerinin medeni durumlarına göre evli öğretmenlerin temel teknoloji yeterliklerinin bekarlardan yüksek iken bekar öğretmenlerin genel teknoloji kullanımı yeterliklerinin evli öğretmenlerden yüksektir. Öğretmenlerin genel tekno stresdüzeyleri lisansüstü mezunu öğretmenlerin lisans mezunu öğretmenlerden daha yüksek çıkmıştır. Öğretmenlerin teknoloji kullanımında yeterlilik düzeylerinin öğrenim düzeylerine göre farklılık göstermemiştir. Pozisyonlarına göre mesleğe yönelik stresleri ücretli öğretmenlerin kadrolu öğretenlerden yüksek ölçülmüştür. Kadrolu öğretmenlerin teknolojik yeterlilikleri ücretli öğretmenlerden yüksektir. 11 yıl ve üzeri kıdemi olan öğretmenlerin mesleğe yönelik stresleri 1-5 yıl kıdemlilere göre daha yüksek çıkmıştır. vi Öğretmenlerin teknoloji kullanımında yeterlilik düzeyleri 1-5 yıl okul kurum kıdemi olanların en yüksek düzeyde iken kıdem süresi arttıkça ortalamaların düştüğü tespit edilmiştir. Öğretmenlerin genel teknostres düzeylerine yönelik algıları ile genel teknoloji kullanımında yeterlilik düzeyleri arasında ters yönlü ve orta düzeyde ilişki olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectteknostresen_US
dc.subjectteknoloji kullanımıen_US
dc.subjectyeterliken_US
dc.subjecthayat boyuen_US
dc.titleHayatboyu öğrenme kurumlarında görevli öğretmenlerin teknoloji kullanımında temel yeterlilikleri ile teknostres düzeyleri arasındaki ilişkien_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ali Rıza ARSLAN.pdf2.39 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.