Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59401
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇoban, Gül Ünal-
dc.contributor.authorKocagül, Merve-
dc.contributor.authorAkpınar, Ercan-
dc.contributor.authorBaran, Bahar-
dc.date.accessioned2025-03-22T21:41:01Z-
dc.date.available2025-03-22T21:41:01Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1308-1659-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30831/akukeg.1110596-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59401-
dc.description.abstractBu çalışma jeoloji öğretiminde TPAB temelli argümantasyon uygulamaları tasarlama konusunda fen bilimleri öğretmenlerinin performanslarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Katılımcılarını mesleki gelişim programına katılan 32 fen bilimleri öğretmeninin oluşturduğu çalışmada bütüncül tekli durum çalışması deseni kullanılmıştır. Öğretmenler tarafından kullanılan video vb. tüm materyaller ile Pedagojik Akıl Yürütme Değerlendirme Formu (PADF) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Ders planları için puanlama rubriği aracılığıyla betimsel analiz, PDAF için içerik analizi yapılmıştır. Bulgular öğretmenlerin TPAB göstergelerini derslerinde kullanma konusunda başarılı olduklarını göstermiştir. Bulgular ayrıca öğretmenlerin mesleki gelişim programında öğrendikleri ile süreç değerlendirmenin iyileştirilebileceğini düşündüklerini ancak ders planlarında değerlendirme için teknoloji kullanmadıklarını ortaya çıkarmıştır. Argümantasyon süreciyle ilgili olarak, öğretmenlerin argümanlarını tek bir çürütücü ile oluşturmaya eğilimli oldukları ve gerekçe kullanamadıkları bulunmuştur. Bununla birlikte, öğretmenler iddia, çürütücü ve destekleyici kaliteleri bakımından yüksek puanlara sahip olmalarına rağmen, veri sunma ve iddiayı gerekçelendirme konusunda bazı problemler yaşamaktadırlar. PADF bulguları, TPAB temelli argümantasyon uygulamalarının bazı açılardan ders planlarını zenginleştirdiğini göstermiştir.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFen Öğretmenlerinin Tpab Temelli Argümantasyon Uygulamalarıyla Jeoloji Dersi Planlama Performanslarının İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage907en_US
dc.identifier.endpage937en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1110596-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.