Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/60129
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇelik, Kazım-
dc.contributor.authorAslan, Özlem-
dc.date.accessioned2025-05-02T08:06:57Z-
dc.date.available2025-05-02T08:06:57Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/60129-
dc.description.abstractÖğretmenlerin sabır düzeyleriyle mesleki tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amacıyla yapılan bu çalışma nicel ve ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırma kolay ulaşılabilir örnekleme seçimiyle 237 öğretmene ulaşılarak yürütülmüştür. Araştırmada öğretmenlerin sabır düzeylerinin öğretim boyutunda çok yüksek, etkileşim boyutu ve genel sabır düzeyinin yüksek düzeyde ölçülmüştür. Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin duygusal tükenme boyutunda ve kişisel başarı boyutunda orta düzeyde iken duyarsızlaşma boyutunda düşük düzeydedir. Öğretmenlerin sabır düzeylerinin etkileşim boyutunda kadın öğretmenlerin ortalamaları erkek öğretmenlerden yüksek çıkmıştır. Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeyleri duygusal tükenme boyutunda erkek öğretmenlerin ortalamaları kadın öğretmenlerden yüksektir. Öğretmenlerin sabır düzeyleri yaşlarına göre etkileşim ve genel sabır düzeylerinde yaşı yüksek olan öğretmenler lehine farklılık tespit edilmiştir. Öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin yaşlarına göre kişisel başarında 46 yaş ve üstündeki öğretmenler lehine yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin sabır düzeylerinin çalıştıkları sınıf düzeylerine göre öğretim, etkileşim ve genel sabır düzeylerinde 3. Sınıf okutan öğretmenler lehine yüksektir. Öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin çalıştıkları sınıf düzeylerine göre duygusal tükenme boyutunda 4. Sınıfları okutan öğretmenler lehine, duyarsızlaşma boyutunda 3 ve 4. Sınıf okutan öğretmenler lehine ve kişisel başarı boyutunda 3. Sınıf okutan öğretmenler lehine yüksektir. Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin duyarsızlaşma boyutunda lisansüstü mezunu öğretmenlerin ortalamalarının lisans mezunu öğretmenlerden yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin sabır düzeyleri (öğretim, etkileşim ve genel sabır) ile duygusal tükenme ve duyarsızlıkları arasında düşük veya orta düzeyde ne negatif yönde ilişki olduğu görülmüştür. Bunun yanında öğretmenlerin sabır düzeyleri (öğretim, etkileşim ve genel sabır) ile kişisel başarı düzeyleri arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde ilişki olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectsabıren_US
dc.subjectmesleken_US
dc.subjecttükenmişliken_US
dc.titleÖğretmenlerin sabır düzeyi ile mesleki tükenmişlikleri arasındaki ilişkien_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Özlem ASLAN.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.