Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/60131
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.contributor.author | Ünal Akçiçek, Esra | - |
dc.date.accessioned | 2025-05-02T12:13:29Z | - |
dc.date.available | 2025-05-02T12:13:29Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/60131 | - |
dc.description.abstract | Araştırmada ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf içi olumsuz davranışlar ve bu davranışlara yönelik müdahaleleri araştırılmıştır. Araştırma nitel ve olgu bilim deseninde yapılmıştır. Veriler, maksimum çeşitlilik örnekleme seçimiyle belirlenen 22 öğretmen ile görüşülerek toplanmış ve betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin görüşlerine göre, öğrencilerin ailelerinden kaynaklı sınıf içi sorunlarının başında ilgisizlik ve aile içi yaşantılar gelirken bunu iletişim eksikliği, kural bilmeme ve velilerin bilgisizliği izlemiştir. Bunun yanında, öğrencilerin arkadaşlarından kaynaklı yaşanan sorunların başında ise zorbalık gelirken bunu rekabet, çekişme, ayrışmalar ile küfür ve şiddetin izlediği; mülteci arkadaşlarından kaynaklı en önemli sorunun dil ve iletişim olduğu; engelli ya da kaynaştırma arkadaşlarından kaynaklı sorunlarla ilgili olarak da en çok dile getirilen sorunun empati eksikliği, olumsuz tutum ve davranışlar ile akademik eksiklik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Benzer şekilde, öğretmenlerin görüşlerine göre, fiziki ortam ve şartlardan kaynaklanan sorunların fiziki ve teknolojik yetersizlikler ile temizlik sorunları olduğu; ders içerik ve kazanımlarından kaynaklı sorunların müfredatın yoğunluğu yanında öğrenci seviyelerine uygun olmaması, ölçme değerlendirme sorunları, belirsizlikler ve araç-gereç eksikliği sorunları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf içinde öğrenci sorunlarını çözmeye yönelik stratejilerin başında etkili iletişim kurma yanında empatik davranma, olumlu davranışları ödüllendirme, kararlara dahil etme, kolektif çalışma ile rol yapma ve drama çalışmaları stratejilerinin uygulandığı; velilerle ve okul yönetimiyle ise işbirliği yapıldığı görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sınıf içi sorun | en_US |
dc.subject | sınıf yönetimi | en_US |
dc.subject | müdahale | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.subject | eğitim | en_US |
dc.title | Sınıf içi davranış sorunları ve öğretmen müdahaleleri: İlkokul düzeyinde inceleme | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.department | PAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Esra Ünal AKÇİÇEK Proje.pdf | 1.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.