Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/60141
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrdu, Aydan-
dc.contributor.authorDemircioğlu, Emin-
dc.date.accessioned2025-05-08T11:52:44Z-
dc.date.available2025-05-08T11:52:44Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/60141-
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmenlerin okul kültürü algılarıyla performanslarına yönelik algıları arasında ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde yapılan araştırmanın verileri meslek liselerinde çalışan 347 öğretmenden toplanmıştır. Araştırmada öğretmenlerin okul kültürü algılarıyla ilgili en yüksek ortalama öğrenci-öğretmen/okul ilişkileri boyutunda ve yüksek düzeyde iken öğrenci ilişkileri, eğitsel fırsatlar boyutları ve genel ortalama ise orta düzeydedir. En düşük ortalama davranışsal beklentiler boyutunda ve düşük düzeyde tespit edilmiştir. Öğretmenlerin performanslarına yönelik algı düzeyleri yüksek düzeyde ölçülmüştür. Öğretmenlerin okul kültürü algıları kariyer basamaklarına göre farklılık göstermez iken cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi ve mesleki kıdeme göre anlamlı farklılık göstermiştir. Öğretmenlerin okul kültürü algılarının cinsiyetlerine göre davranışsal beklenti, eğitsel fırsat ve genel okul kültüründe erkek öğretmenlerin ortalamalarının kadın öğretmenlerden daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin okul kültürü algılarının yaş değişkenine göre davranışsal beklentiler boyutunda ve genel okul kültüründe 51 yaş ve üstündeki öğretmenler lehine yüksek olduğu görülmüştür. Lisans mezunu öğretmenlerin öğrenci-öğretmen/okul ilişkileri algıları lisansüstü mezunu öğretmenlerden daha yüksek çıkmıştır. 26 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenlerin davranışsal beklentiler boyutu ve genel okul kültürü algılarının mesleki kıdemi az olanlara göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin performanslarına yönelik algılarının kişisel değişkenlere göre farklılık göstermediği ve benzer olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin okul kültürü algıları ile performanslarına yönelik algıları arasında pozitif yönlü ve orta düzeyli ilişki olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectokul kültürüen_US
dc.subjectperformansen_US
dc.subjectokulen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.titleÖğretmenlerin okullarındaki kültür ve performanslarına yönelik algıları arasındaki ilişkien_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Emin Demircioğlu.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on May 12, 2025

Download(s)

6
checked on May 12, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.