Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/60179
Title: | Öğretmen özerkliğine ilişkin öğretmen algıları | Authors: | Akci, Alev | Advisors: | Çobanoğlu, Fatma | Keywords: | Öğretmen özerklik sınıf okul meslek eğitim |
Abstract: | Bu çalışma, öğretmenlerin öğretmen özerkliği algılarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Tarama modelinde yapılan bu çalışmada, resmi temel eğitim okullarında görevli öğretmenler arasından eleman örnekleme yöntemiyle seçilen 348 öğretmenden veri toplanmıştır. Verilerin güvenirliği yüksek düzeyde olup normal dağılım göstermiştir. Bu nedenle, verilerin analizlerinde parametrik testlerden t testi, varyans analizi yapılırken ayrıca ortalama, frekans, standart sapma ve yüzde analizleri yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenlerin özerklik algılarının yüksek düzeyde olduğu; öğretmenlerin özerklik algılarının kariyer ve medeni durumlarına göre farklılık göstermediği; cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, branş ve çalıştıkları kademelere göre ise farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen özerkliğine ilişkin kadın öğretmenlerin sınıfta, mesleki ve genel özerklik algıları daha yüksek iken 36-40 yaşlardaki öğretmenlerin sınıfta özerlik algılarının 25-35 yaş ile 51 yaş ve üstündekilerden daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, lisans mezunu öğretmenlerin sınıfta ve mesleki özerklik algılarının lisansüstü mezunlarından daha yüksek olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Son olarak, sınıf öğretmenlerinin sınıfta özerklik algılarının ortaokul branş öğretmenlerinden daha yüksek olduğu da görülmüştür. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/60179 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Alev AKCİ Proje.pdf | 1.11 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.