Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/60609
Title: Investigation of Curiosity Levels of Prospective Primary School Teachers in Mathematics- Science- Social Studies Courses
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik- Fen Bilimleri- Sosyal Bilgiler Derslerinde Meraklılık Düzeylerinin İncelenmesi
Authors: Kaşıkçı, Cennet
Advisors: Alkan, Vesile
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Pamukkale Üniversitesi
Education and Training
Pamukkale University
Abstract: Bu araştırma Sınıf öğretmeni adaylarının Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler derslerine ilişkin meraklılık düzeylerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda disiplinlere yönelik merakı teşvik edebilecek akademik motivasyon, sorgulama becerileri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile genel merak eğilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma modellerinden betimleyici tarama araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmanın örneklem grubu amaçlı örneklem belirleme yöntemine göre belirlenmiştir. Olasılıksız örneklem belirleme yöntemlerinden biri olan amaçlı örneklem ile Sınıf Eğitimi Anabilim dalı öğretmen adayları, araştırmanın örneklem grubunu oluşturmuştur. Belirli ölçütlere uyan örneklem grubu ile çalışmayı sağlayan bu teknik ile dördüncü sınıf öğretmen adayları; lisans programında yer alan Sosyal Bilgiler Öğretimi, Fen Öğretimi ve Matematik Öğretimi derslerini başarıyla tamamlamış olmaları ölçütüne göre seçilmiştir. Araştırmaya 20 kadın, 31 erkek olmak üzere 51 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veriler Merak ve Keşfetme Ölçeği- 2, Akademik Güdülenme Ölçeği, Sorgulama Becerileri Ölçeği ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilim Ölçeği ile Yapılandırılmış Formlar kullanılmıştır. Analizlerde, SPSS 27.0 programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler neticesinde Sınıf öğretmeni adaylarının merak ve keşfetme düzeylerinin düşük seviyede olduğu ve bu durumun cinsiyete göre değişiklik göstermediği, akademik güdülenmelerinin orta düzeyde olduğu ve bu durumun cinsiyete göre değişiklik göstermediği, sorgulama becerilerinin yüksek düzeyde olduğu ve bu durumun cinsiyete göre değişiklik göstermediği, yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek düzeyde olduğu ve bu durumun cinsiyete göre değişiklik göstermediği ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının Matematik dersine ilişkin meraklılık düzeylerinin ortanın altında olduğu, Fen Bilimleri dersine ilişkin meraklılık düzeylerinin ortanın altında olduğu, Sosyal Bilgiler dersine ilişkin meraklılık düzeylerinin yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Meraklılık, akademik motivasyon, sorgulama becerileri, yaşam boyu öğrenme
This research is conducted to determine the curiosity levels of classroom teacher candidates regarding Mathematics, Science and Social Studies courses. For this purpose, it is aimed to reveal the relationship between academic motivation, questioning skills and lifelong learning tendencies that can encourage curiosity towards disciplines and general curiosity tendencies. Descriptive survey research method, one of the quantitative research models, is used in the research. The universe of the research consisted of Pamukkale University Faculty of Education teacher candidates. The sample group of the research is determined according to the purposeful sampling method. With purposeful sampling, which is one of the non-probability sampling methods, teacher candidates from the Department of Classroom Education formed the sample group of the research. With this technique, which allows working with a sample group that meets certain criteria, fourth-year teacher candidates is selected according to the criterion of having successfully completed the Social Studies Teaching, Science Teaching and Mathematics Teaching courses in the undergraduate program. 51 teacher candidates, 20 female and 31 male, participated in the research. In the study, Curiosity and Exploration Scale-2, Academic Motivation Scale, Questioning Skills Scale and Lifelong Learning Tendency Scale and Structured Forms were used. SPSS 27.0 program is used in the analyses. As a result of the data obtain in the study, it is found that the curiosity and exploration levels of classroom teacher candidates is low and this situation did not vary by gender, their academic motivation is medium and this situation is not vary by gender, their questioning skills are high and this situation is not vary by gender, their lifelong learning tendencies is high and this situation is not vary by gender. It is revealed that the curiosity levels of teacher candidates regarding the Mathematics course is below average, their curiosity levels regarding the Science course is below average, and their curiosity levels regarding the Social Studies course are high. Keywords: Curiosity, academic motivation, questioning skills, lifelong learning
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=htlyhJG97gjBTPjAeWRhPtOzzz4rG4HLks7DlLqESZCBA7aWWXWLng1rokmJZjG_
https://hdl.handle.net/11499/60609
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu (Eğitim Bilimleri Enstitüsü)

Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.