Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/60650
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kızıloğlu, Mehmet | en_US |
dc.contributor.author | Köken, Receb Faruk | en_US |
dc.date.accessioned | 2025-07-29T12:38:17Z | - |
dc.date.available | 2025-07-29T12:38:17Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/60650 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma, antrenörlerin yapay zekâ okuryazarlığının kariyer kararlılığı üzerindeki etkilerini incelemektedir. Yapay zekâ teknolojilerinin spor alanındaki etkisi giderek artmakta ve antrenörlerin mesleki gelişimlerini etkilemektedir. Antrenörlerin kariyer kararlarını alırken yapay zekâ teknolojilerini anlamaları, kariyer planlamalarında daha bilinçli ve esnek olmalarını sağlamakta, önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, antrenörlerin kariyer kararlılığı ile yapay zekâ okuryazarlığı arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. Yapay zekâ okuryazarlığı, antrenörlerin mesleki becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmakta ve kariyer hedeflerini belirlemelerinde önemli bir rol oynamaktadır. Antrenörler, yapay zekâ teknolojileri konusunda bilgi sahibi olduklarında, kariyerlerinde daha bilinçli seçimler yapabilmekte ve kariyerlerini daha verimli şekilde yönlendirebilmektedirler. Bununla birlikte yapay zekâ konusunda eksik bilgi, antrenörlerin kariyerlerinde kararsızlık yaşamalarına ve fırsatları değerlendirememenin olumsuz sonuçlarına yol açabilmektedir. Sonuç itibariyle bu çalışma, antrenörlerin kariyer kararları alırken yapay zekâ okuryazarlığının önemini vurgulamaktadır. Antrenörlerin kariyerlerinde daha etkili ve sağlıklı adımlar atabilmeleri için yapay zekâ eğitimlerinin artırılması gerektiği görülmektedir. Spor eğitimi ve kariyer rehberliği alanlarında yapay zekâ okuryazarlığının geliştirilmesi, antrenörlerin mesleklerinde daha başarılı olmalarına katkı sunmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | This study examines the effects of coaches' artificial intelligence literacy on career determination. The impact of artificial intelligence technologies in the field of sports is increasing and affecting the professional development of coaches. When coaches make career decisions, understanding artificial intelligence technologies plays an important role in allowing them to be more conscious and flexible in their career planning. The aim of this study is to evaluate the relationship between coaches' career determination and artificial intelligence literacy. Artificial intelligence literacy helps coaches develop their professional skills and plays an important role in determining their career goals. When coaches have knowledge about artificial intelligence technologies, they can make more conscious choices in their careers and direct their careers more efficiently. However, incomplete knowledge about artificial intelligence can lead to coaches experiencing indecision in their careers and negative consequences of not being able to evaluate opportunities. As a result, this study emphasizes the importance of artificial intelligence literacy in coaches' career decisions. It is seen that artificial intelligence training should be increased so that coaches can take more effective and healthy steps in their careers. Developing artificial intelligence literacy in the fields of sports education and career guidance contributes to coaches being more successful in their professions. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Antrenör | en_US |
dc.subject | Kariyer | en_US |
dc.subject | Yapay Zekâ | en_US |
dc.subject | Teknoloji | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Coach | en_US |
dc.subject | Career | en_US |
dc.subject | Artificial Intelligence | en_US |
dc.subject | Technology | en_US |
dc.title | Antrenörlerin yapay zekâ okuryazarlığının kariyer kararlılığına etkisine yönelik bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | A study on the effect of coaches’ artificial intelligence literacy on their career definition | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.department | PAÜ, Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.affiliation | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu (Sosyal Bilimler Enstitüsü) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10726121.pdf | 2.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.