Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/60686
Title: | Beden eğitimi ve spor derslerinde öğrenme için değerlendirme yaklaşımının kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci algılarının değerlendirilmesi | Other Titles: | Evaluation of teacher and student perceptions on the use of assessment for learning approach in physical education and sports lessons | Authors: | Urcu, Süleyman | Advisors: | Erturan, Ayşe Gökçe | Keywords: | Öğrenme için değerlendirme beden eğitimi ve spor öğretmen algıları öğrenci algıları Assessment for learning physical education and sport teacher perceptions student perceptions |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor derslerinde öğrenme için değerlendirme yaklaşımının kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci algılarını değerlendirmektir. Küme örnekleme yöntemiyle Ankara, Antalya, Bursa, Denizli ve Gaziantep’te belirlenen ortaokul ve liselerde görev yapan 137 beden eğitimi öğretmeni ve bu öğretmenlerin derslerine giren 3390 öğrenciden veri toplanmıştır. Veriler Öğrenme İçin Değerlendirme Öğretmen Ölçeği ve Öğrenme İçin Değerlendirme Öğrenci Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Öğrenme için Değerlendirme Öğrenci ve Öğretmen Ölçeklerinin beden eğitimi ve spor dersleri için 12 maddelik kısa formları oluşturulmuş, geçerlik ve güvenirlikleri değerlendirilmiştir. Bulgular, izleme alt boyutunda ortaokul öğrencilerinin puanlarının lise ve Anadolu lisesi öğrencilerinin puanlarından daha yüksek olduğunu; beşinci sınıf öğrencilerinin yedinci, sekizinci, 10., 11. ve 12. sınıf öğrencilerinden daha yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Dokuzuncu sınıf öğrencileri, sekizinci, 10. ve 12. sınıf öğrencilerine göre daha yüksek izleme puanlarına sahiptir. Yönlendirici destek alt boyutunda ise lise öğrencileri, özellikle dokuzuncu sınıf öğrencileri, ortaokul öğrencilerinden; Anadolu ve fen lisesi öğrencileri ise ortaokul öğrencilerinden daha yüksek puana sahiptir. Ayrıca dokuzuncu sınıf öğrencileri, beşinci, altıncı, yedinci, sekizinci ve 12. sınıf öğrencilerine göre daha yüksek yönlendirici destek puanına sahiptir. Fen lisesi öğretmenlerinin yönlendirici destek puanı, Anadolu lisesi ve ortaokul öğretmenlerinden daha yüksektir. Bulgular doğrultusunda, beden eğitimi öğretmenlerinin derslerde öz-değerlendirme, öğrenme günlüğü, yapılandırılmış geri bildirim, açık yönergeler ve somut rehberlik içeren öğretim uygulamalarına ağırlık vererek öğrencilere rehberlik etmeleri önerilmektedir. Ayrıca, öğretmenlerin bu yaklaşımları etkili kullanabilmeleri için hizmet içi eğitimlerle desteklenmeleri önerilmektedir The purpose of this study is to evaluate teacher and student perceptions on the use of assessment for learning approach in physical education and sports lessons. Using cluster sampling method, data were collected from 137 physical education teachers working in secondary and high schools in Ankara, Antalya, Bursa, Denizli and Gaziantep and 3390 students attending their classes. Data were collected through the Assessment for Learning Questionnaires for Teachers and the Assessment for Learning Questionnaires for Students. Independent samples t-test and one-way analysis of variance tests were used to analyze the data. 12-item short forms of the Assessment for Learning Questionnaires for Teachers and Students, specific to physical education and sports lessons, were developed, and their validity and reliability were evaluated. The findings revealed that in the monitoring sub-scale, the scores of secondary school students were higher than those of high school and Anatolian High School students; fifth-grade students scored higher than seventh, eighth, 10th, 11th, and 12th-grade students. Ninth-grade students had higher monitoring scores compared to eighth, 10th, and 12th-grade students. In the scaffolding support sub-scale, high school students, particularly ninth-grade students, scored higher than secondary school students; Anatolian and science high school students also scored higher than secondary school students. Furthermore, ninth-grade students had higher scaffolding support scores compared to fifth, sixth, seventh, eighth, and 12th-grade students. The scaffolding support scores of science high school teachers were higher than those of Anatolian high school and secondary school teachers. Based on the findings, it is recommended that physical education teachers scaffolding students by emphasizing teaching practices in their lessons that incorporate self-assessment, learning logs, structured feedback, clear instructions, and scaffold. Additionally, it is recommended that teachers be supported with in-service training to enable them to effectively use these approaches. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/60686 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu (Eğitim Bilimleri Enstitüsü) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10632275.pdf | 1.76 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.