Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/728
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBirdal, Cemal-
dc.contributor.editorKazım Çelik-
dc.date2016-01-26en_US
dc.date.accessioned2016-01-27T12:31:52Z
dc.date.available2016-01-27T12:31:52Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/728-
dc.description.abstractRehberlik, Bireyin kendisini geliştirmesi, problem çözmesi ve çevreye uyum sağlaması için yapılan yardım sürecidir. Bu araştırmada ise rehberlik, eğitim–öğretim sürecinde okul yöneticilerinin mesleki gelişimleri için Maarif müfettişleri tarafından yapılan yardım etkinliklerini içermektedir. Araştırmada, Maarif müfettişlerinin, ilkokul yöneticilerinin görüşlerine göre rehberlik görevlerini gerçekleştirme düzeylerini tespit etmek amacıyla şu sorulara yanıt aranmıştır: 1. Maarif müfettişlerinin rehberlik görevlerini yerine getirme yeterlilikleri konusunda ilkokul yöneticilerinin görüşleri nelerdir? 2. Maarif müfettişlerinin rehberlik görevlerini yerine getirme yeterlilikleri konusunda ilkokul yöneticilerinin görüşleri arasında; görev yaptıkları yerleşim birimine, cinsiyetlerine ve meslek kıdemlerine göre, anlamlı bir fark var mıdır? Tarama modeline dayalı olarak yapılan çalışmada, Maarif müfettişlerinin ilkokul yöneticilerine yaptığı rehberlik faaliyetlerine ilişkin yöneticilerin görüşleri; 1)Yerleşim birimi, 2) Cinsiyet, 3) Hizmet süresi olmak üzere üç başlık altında ve a) Eğitim-Öğretim Faaliyetleri, b) Yönetim Faaliyetleri c) Mali Süreçler olmak üzere üç alt boyutta değerlendirilmiştir. Maarif müfettişlerinin, ilkokul yöneticilerine “Eğitim-Öğretim Faaliyetleri”, “Yönetim Faaliyetleri” ve “Mali Süreçler” ile ilgili rehberlik rollerini oynama derecesine, okul yöneticilerinin görev yaptıkları yerleşim birimi, cinsiyetleri ve hizmet süreleri açısından bakıldığında; yöneticiler, Maarif müfettişlerinin “Eğitim-Öğretim Faaliyetleri”, “Yönetim Faaliyetleri” ve “Mali Süreçler” konusunda rehberlik görevlerini “çok” yerine getirdiklerini belitmişler ve görüşler arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu çalışmanın bulgu, yorum ve sonuçlarına dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMaarif Müfettişien_US
dc.subjectİlkokul Yöneticisien_US
dc.subjectRehberliken_US
dc.subjectMinistry of Education Inspectoren_US
dc.subjectPrimary Manageren_US
dc.subjectGuidanceen_US
dc.titleİlkokul yöneticilerinin maarif müfettişlerince yapılan rehberlik etkinliklerine ilişkin görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeReport-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cemal Birdal.docx155.26 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

66
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.