Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/728
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Birdal, Cemal | - |
dc.contributor.editor | Kazım Çelik | - |
dc.date | 2016-01-26 | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-01-27T12:31:52Z | |
dc.date.available | 2016-01-27T12:31:52Z | |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/728 | - |
dc.description.abstract | Rehberlik, Bireyin kendisini geliştirmesi, problem çözmesi ve çevreye uyum sağlaması için yapılan yardım sürecidir. Bu araştırmada ise rehberlik, eğitim–öğretim sürecinde okul yöneticilerinin mesleki gelişimleri için Maarif müfettişleri tarafından yapılan yardım etkinliklerini içermektedir. Araştırmada, Maarif müfettişlerinin, ilkokul yöneticilerinin görüşlerine göre rehberlik görevlerini gerçekleştirme düzeylerini tespit etmek amacıyla şu sorulara yanıt aranmıştır: 1. Maarif müfettişlerinin rehberlik görevlerini yerine getirme yeterlilikleri konusunda ilkokul yöneticilerinin görüşleri nelerdir? 2. Maarif müfettişlerinin rehberlik görevlerini yerine getirme yeterlilikleri konusunda ilkokul yöneticilerinin görüşleri arasında; görev yaptıkları yerleşim birimine, cinsiyetlerine ve meslek kıdemlerine göre, anlamlı bir fark var mıdır? Tarama modeline dayalı olarak yapılan çalışmada, Maarif müfettişlerinin ilkokul yöneticilerine yaptığı rehberlik faaliyetlerine ilişkin yöneticilerin görüşleri; 1)Yerleşim birimi, 2) Cinsiyet, 3) Hizmet süresi olmak üzere üç başlık altında ve a) Eğitim-Öğretim Faaliyetleri, b) Yönetim Faaliyetleri c) Mali Süreçler olmak üzere üç alt boyutta değerlendirilmiştir. Maarif müfettişlerinin, ilkokul yöneticilerine “Eğitim-Öğretim Faaliyetleri”, “Yönetim Faaliyetleri” ve “Mali Süreçler” ile ilgili rehberlik rollerini oynama derecesine, okul yöneticilerinin görev yaptıkları yerleşim birimi, cinsiyetleri ve hizmet süreleri açısından bakıldığında; yöneticiler, Maarif müfettişlerinin “Eğitim-Öğretim Faaliyetleri”, “Yönetim Faaliyetleri” ve “Mali Süreçler” konusunda rehberlik görevlerini “çok” yerine getirdiklerini belitmişler ve görüşler arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu çalışmanın bulgu, yorum ve sonuçlarına dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Maarif Müfettişi | en_US |
dc.subject | İlkokul Yöneticisi | en_US |
dc.subject | Rehberlik | en_US |
dc.subject | Ministry of Education Inspector | en_US |
dc.subject | Primary Manager | en_US |
dc.subject | Guidance | en_US |
dc.title | İlkokul yöneticilerinin maarif müfettişlerince yapılan rehberlik etkinliklerine ilişkin görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cemal Birdal.docx | 155.26 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
66
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
40
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.