Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/741
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUzun, Özkan-
dc.contributor.editorTürkay Nuri Tok-
dc.date2016-02-08en_US
dc.date.accessioned2016-02-09T12:22:52Z
dc.date.available2016-02-09T12:22:52Z
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/741-
dc.description.abstractBu araştırma, 2015-2016 Eğitim öğretim yılında Denizli ili Çivril ilçesinde liselerde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul rehberlik servislerine ilişkin görüşlerinin neler olduğunu saptamanın yanında belirlenen değişkenlerin rehberlik servislerine ilişkin görüşleri üzerinde bir farklılık yaratıp yaratmadığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Yöneticilerin Okul Rehberlik Servislerine İlişkin en fazla katılım gösterdikleri önermenin “Sınıf rehber öğretmenlerince öğrencilere okulda uygulanan yönetmelik ve kurallar hakkında bilgi verilmektedir.” maddesine “ Tamamen Katılıyorum” şeklinde katılım gösterdikleri görülürken en az katılım gösterdikleri önermenin ortalama ile “Okul rehber öğretmenleri okulda nöbet tutmaktadırlar.” maddesine “Katılmıyorum” şeklinde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Görüşleri genel katılım düzeyi ise “Katılıyorum” düzeyindedir. Buradan hareketle yöneticilerin okul rehberlik hizmetlerine ilişkin görüşlerinin katılıyorum düzeyinde ve olumlu olduğu söylenebilir. Öğretmenlerin Okul Rehberlik Servislerine İlişkin en fazla katılım gösterdikleri önermenin “Sınıf rehber öğretmenlerince öğrencilere okulda uygulanan yönetmelik ve kurallar hakkında bilgi verilmektedir.” maddesine “ Katılıyorum” şeklinde katılım gösterirken; en az katılım gösterdikleri önermenin “Okul rehber öğretmenleri okula gelmeyen öğretmenlerin yerine derse girmektedirler.” maddesine “Katılmıyorum” şeklinde görüş bildirdikleri görülmektedir. Genel katılım düzeyi ise “Kararsızım” düzeyindedir. Buradan hareketle öğretmenlerin okul rehberlik hizmetlerine ilişkin görüşlerinin kararsızım düzeyinde olduğu ve olumlu/olumsuz düzeyde herhangi bir yargılarının olmadığı söylenebilir. Denizli ili Çivril ilçesinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine göre yapılan analizler sonucunda okul rehberlik servislerine ilişkin görüşleri cinsiyet, yaş ve eğitim düzeylerine göre herhangi bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Ayrıca yönetici ve öğretmenlerin okul rehberlik servislerinin işleyişine ilişkin görüşleri arasında istatistiksel olarak 0,05 manidarlık düzeyinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkulen_US
dc.subjectRehberlik Servislerien_US
dc.subjectÇivrilen_US
dc.subjectLiseen_US
dc.subjectDenizlien_US
dc.titleLiselerde görev yapmakta olan yönetici ve öğretmenlerin okul rehberlik servislerine ilişkin görüşleri (Denizli ili Çivril ilçe örneği)en_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Özkan Uzun Ana Bölüm.pdf954.25 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Özkan Uzun kapak.pdf177.4 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Proje Onay.jpg727.37 kBJPEGThumbnail
View/Open
Etik Beyanname.jpg740.08 kBJPEGThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

122
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

464
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.