Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/836
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCerit, Murat-
dc.contributor.editorMuammer Kunt-
dc.date2016-03-09en_US
dc.date.accessioned2016-03-10T07:23:23Z
dc.date.available2016-03-10T07:23:23Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/836-
dc.description.abstractThis study aims to identify and tounde rstand the opinions of teachers on rotation that is planned to be applied by Ministry of Education according to teachers' tenure of office. This research is a qualitative study and also is in pattern of holistic-single case study. Forchoosing samples, covenient sampling which is a type of purposive sampling methods with in qualitative sampling methods was used. 20 branch teachers from 60 who were volunteer stoparticipate to the study and work in a primary school in Denizli city center were chosen as the sample; while doing this, the seniority of the teachers in their current school was a considerationpoint. Data in the study were collected by individual interviews during May, 2014. Interviews that were carried out by the help of semi-structured question form sand interviews lasting 25-35 minutes were recorded and then content analysis was applied to them. Opinions obtained from interviews were categorized under six themes: "individual benefits, individual disadvantages, institutional benefits, institutionald is advantages, decisions, and suggestions". Results of the study contains the findings that reflect the opinions of teacher sunder the themesabove and these findings were supported by metaphorstor eveal the subjective realities of the participants as well as inter-subjective realities of them.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada17 Nisan 2015 tarih ve 29329 sayılı resmi gazetede yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme YönetmeliğininÖğretmen rotasyonu hakkındaki maddesi ile ilgili öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Bu amaçla Denizli ili Honaz ilçesinde ilgili yönetmelik kapsamında görev süreleri sona eren öğretmenler ile daha rotasyon süresi dolmamış öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Denizli ili Honaz ilçesinde genel olarak seçilen 20 öğretmene hazırlanan sorular görüşme yoluyla yöneltilmiş ve elde edilen verilerin analizi betimsel analiz yoluyla yapılmıştır. Sonuç olarak yönetmelik hakkında şeffaflık ilkesine bağlı objektif değerlendirme yapıldığı takdirde yönetmeliğin uygulanmasının olumlu olacağı konusunda olumlu görüşler bildirilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMilli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectRotasyonen_US
dc.subjectGörüşleren_US
dc.subjectMinistry of Educationen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectRotationen_US
dc.subjectOpinionsen_US
dc.titleMilli eğitim bakanlığında görev yapan öğretmenlerin il içi rotasyona ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeServe city views on therotation of teachers within the ministry of educationen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Murat Cerit.pdf862.5 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

82
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.