Skip navigation
GCRIS
  • Home
  • Collections
  • Research Outputs
  • Researchers
  • Organizations
  • Projects
  • Reports
  • Awards
  • Equipments
  • Explore by
    • Collections
    • Research Outputs
    • Researchers
    • Organizations
    • Projects
  • Sign on to:
    • My GCRIS Repository
    • Receive email
      updates
    • Edit Account details
Network Lab Bibliometrics Email Alert
 Claim profile

  • Profile
  • Indicators
  • Other

Profile

Full Name
Kılıç, Enes Can
Variants
Kilic, E. C.
E. C. Kilic
Kilic, Enes Can.
Kılıç, E. C.
Kılıç, Enes Can.
E. C. Kılıç
 
Main Affiliation
04.05. Interior Architecture
 
Email
ekilic@pau.edu.tr
 
Link to YOK Profile
ORCID
0000-0003-3180-7643
Leaving Date
13-10-2023
Source ID
196784
Starting Date
05-09-2012
 
Country
Turkey
Status
Former staff
Loading... 5 0 20 0 false
Loading... 6 0 20 0 false

Publications
(Articles)

Author

  • 3 Bayırlı, Ümit
  • 3 Kılıç, Enes Can

Subject

  • 2 Logo
  • 1 Amblem
  • 1 architecture education
  • 1 basic design
  • 1 collaboration
  • 1 Corporate identity
  • 1 Design
  • 1 distance education
  • 1 Due to the COVID-19 outbreak, which was declared as a pandemic in 2020 by the World Health Organization, many educational institutions around the world started distance education. However, since distance education is an unusual field for the stakeholders of education, this sudden change created a chaos both for institutions in terms of providing the necessary infrastructure and for educators in terms of redesigning instruction techniques and tools. In this article, it is aimed to discuss a distance education course design proposal for basic design course, which is taught generally in the first two semesters within a studio environment at the department of architecture, through a) student opinions that were obtained through an online questionnaire that were conducted at the end of the semester, evaluations made by the authors about b) the process outputs and achievements and c) the tools. The results show that, the distance education course design proposal for the basic design course of the department of architecture, which requires collaboration and interaction between students and instructors, evaluated as being efficient both in terms of the tools and methods used and in terms of creating an online collaborative workspace.
  • 1 Dünya Sağlık Örgütü tarafından 2020 yılında pandemi olarak ilan edilen COVID-19 salgını nedeni ile, dünya genelinde birçok eğitim-öğretim kurumunda uzaktan eğitime geçilmiştir. Ancak, uzaktan eğitim, eğitimin tüm paydaşları için alışılmadık bir alan olduğu için, bu ani değişim hem gerekli altyapıyı sağlamak durumunda olan kurumlar hem de eğitim modellerini ve araçlarını güncellemek zorunda kalan eğitmenler için bir kaos ortamı yaratmıştır. Bu makalede; mimarlık bölümlerinde, genelde ilk iki yarıyılda, stüdyo ortamında uygulamalı olarak verilen temel tasarım dersini uzaktan eğitime adapte edebilmek için yeniden yapılandırılan bir ders tasarımı önerisini a) dönem sonunda gerçekleştirilen bir çevrimiçi anket ile elde edilen öğrenci görüşleri ve yazarların b) süreç çıktılarını, öğrenci kazanımlarını ve c) kullanılan araçları değerlendirmeleri üzerinden tartışmaya açmak amaçlanmaktadır. Süreç değerlendirildiğinde; öğrenciler ve eğitmenler arasında ortak çalışma ve etkileşim gerektiren mimarlık bölümü temel tasarım dersi için bir uzaktan eğitim modeli olarak önerilen bu ders tasarımının; gerek kullanılan araç ve yöntemler açısından gerek çevrimiçi ortak çalışma alanları yaratması bakımından verimli olduğu sonucuna varılmıştır.
  • . next >

Date issued

  • 3 2020 - 2025

Type

  • 3 Article

Fulltext

  • 2 With Fulltext
  • 1 No Fulltext


Results 1-3 of 3 (Search time: 0.01 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
12022ANALYSIS OF EMBLEMS AND LOGOS OF UNIVERSITIES IN TURKEY IN TERMS OF FORM, COLOR AND CONTEXTBayırlı, Ümit ; Kılıç, Enes Can 
22021An online interaction experience within distance education: A course design proposal for the basic design course of the department of architectureBayırlı, Ümit ; Kılıç, Enes Can 
32022Türkiye’deki Üniversitelerin Amblem ve Logolarının Şekil, Renk ve Bağlam Açısından İncelenmesiKılıç, Enes Can ; Bayırlı, Ümit 

 

Claim Researcher Page

Check the encrypted string of this email, put the correct string in the box below and click "Go" to validate the email and claim this profile.

Emails: e k i l * * @ * * * * * * u . t r

Go


Login via ORCID to claim this profile:


Contact via feedback form

If you want contact administrator site clicking the follow button 

Explore by

  • Collections
  • Publications
  • Researchers
  • Patents
  • Organizations
  • Projects
  • Journals


  • Events
  • Equipments
  • Awards
  • Reports
  • Language
  • Rights
  • Category

About

  • Contact
  • GCRIS
  • Research Ecosystems
  • Feedback
Feedback
Powered by Research Ecosystems
Login to GCRIS Dashboard