Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/1199
Title: Sınıf öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin çevre ve çevre sorunlarına yönelik tutumları
Other Titles: Primary school teaching department sophomore students attitudes toward environment and environmental problems
Authors: Erol, Gül Hanım
Advisors: Kutret Gezer
Keywords: Çevre Eğitimi
Çevre Bilinci
Çevreye Yönelik Tutum
Environmental Education
Environmental Consciousness
Attitude Toward Environment
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin çevre ve çevre sorunlarına karşı ilgi ve tutumları ile çevre hakkındaki bilgilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca bunların öğrencilerin sosyo-ekonomik özelliklerine göre önemli farklılıklar gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği 2. sınıf öğrencilerine 3 bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketin birinci bölümünde öğrencilerin kişisel bilgilerini,çevre sorunlarına karşı ilgilerini ve çevre sorunlarıyla ilgili düşüncelerini belirlemeyi amaçlayan sorular, ikinci bölümde çevre ve ekolojiyle ilgili kavram bilgisi soruları, üçüncü bölümde ise çevre ve çevre sorunlarına yönelik tutum ölçeği yer almıştır. Tutum ölçeğinin güvenirliği 0,81'dir. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin çevre ve çevre sorunlarına karşı ilgileri zayıftır, ekoloji ve çevre ile ilgili bazı kavramlarda kavram yanılgıları mevcuttur. Ayrıca kız öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik tutumları erkek öğrencilere göre daha yüksek ve önemli seviyede farklıdır. Öğrencilerin annelerinin mesleği onların çevreye yönelik tutumları arasında önemli farklılıklar yaratmaktadır. Öğrencilerin çevreye karşı tutumları onların yaşlarına ve kardeş sayısına göre önemli farklılıklar gösterirken, yaşadıkları yerleşim birimine, coğrafi bölgeye, babalarının mesleklerine, anne ve babalarının eğitim düzeylerine, oturdukları eve, ailenin gelir düzeyine ve daha önce çevreyle ilgili ders alıp almamalarına göre önemli farklılık göstermemektedir.
This study was conducted to understand university students sensitivity and attitude toward environment, environmental problems and their knowledge about environment. Also it was examined whether attitude toward environment of students differ significantly based on their socia-ekonomic status. For the purpose of this study, a survey composed of three section was given to sophomore students of Faculty of Education at Pamukkale University. In the first section of the survey, students were asked about demographics and their opinions on environmental problems, in the second part they were asked about their knowledge of environmental and ecological terms, in the last part they were given a scale to measure their attitudes toward environment and environmental issues. The reliability of Environmental Attitude Scale was found to be 0,81. According to the results of this study; students sensitivity toward environment and environmental issues are not high, they have some misconceptions about some of the ecological and environmental concepts. Furthermore, environmental knowledge of girls is higher than that of boys at a significant level. Mothers occupation cause significant differences on students attitude toward environment. Although students attitude toward environmental issues differs regarding age and number of siblings, attitude toward environmental issues doesnt differ regarding geographical region, fathers occupation, parents educational level, their house, families economic status and whether the students took lesson about environment before.
URI: https://hdl.handle.net/11499/1199
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gül Hanım Erol.pdf957.71 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

672
checked on May 27, 2024

Download(s)

646
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.