Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2140
Title: Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin, hizmetiçi eğitim programlarına ilişkin görüşleri (Denizli ili örneği)
Other Titles: The opinions of Social Sciences teachers about the i?n service training programmes(The sample of Denizli)
Authors: Oturak Eyecisoy, Hülya
Advisors: Mithat Aydın
Keywords: Hizmetiçi Eğitim
Sosyal Bilgiler Öğretmeni
In Service Training
The Teacher of Social Sciences
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırma; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin, hizmetiçi eğitim programlarına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2012-2013 eğitim- öğretim yılında Denizli ili merkezinde görev yapan 215 Sosyal Bilgiler öğretmenini kapsamaktadır. Araştırmada tüm evren ele alınarak,180 Sosyal Bilgiler öğretmenine ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin, Hizmetiçi Eğitim Programlarına İlişkin Görüşleri" anketi kullanılmıştır. Anket, hizmetiçi eğitim programlarının; gerekliliği, etkinliği, istekliliği, yeterliliği, beklentileri ve sorunları olmak üzere 6 alt boyut, 39 sorudan oluşmaktadır. Anket sonunda toplanan veriler, SPSS 16.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Güvenirlik katsayısı (Cronbach's Alpha) 0,88'dir. Hizmetiçi eğitim programlarının sorunları dışındaki alt boyutlar, normal dağılım göstermediği için, verilerin analizinde non-parametrik analiz tekniklerinden, ikili değişkenler için Mann Whitney- U Testi, çok gruplu değişkenlerde ise Kruskal Wallis H-Testi uygulanmıştır. Çok gruplu değişkenler arasında farklılık gözlemlendiğinde ise değişken gruplara ikişerli olarak Mann Whitney- U Testi uygulanmıştır. Hizmetiçi eğitim programlarının sorunları boyutu ise, normal dağılım gösterdiği için (p>0.05), parametrik analiz teknikleri olan t testi ve Varyans Analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler doğrultusunda, ilk olarak öğretmenlerin kişisel bilgileri sonra da boyutlar düzeyinde görüşleri ele alınmıştır. En son olarak ise, boyut düzeyinde; cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim düzeyi, hizmet süresi ve katıldıkları hizmetiçi eğitim programlarının sayısı değişkenlerine göre yorumlanmıştır. Araştırmanın sonunda, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin; hizmetiçi eğitim programlarından beklentileri boyutundaki görüşleri ile hizmet süreleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Buna göre; öğretmenlerin hizmet süresi arttıkça, beklentileri azalmaktadır. Diğer boyutlarda, değişkenler arasında böyle bir farklılık yoktur. Sosyal Bilgiler öğretmenleri; hizmetiçi eğitim programlarının gerekli olduğunu düşünürken, etkinliği, yeterliliği ve sorunları boyutunda kararsız kalmışlardır. Diğer yandan hizmetiçi eğitim programlarına katılımda istekli olan öğretmenlerin, beklentileri de yüksektir.
This research has been made to clarify the opinions of Social Science teachers about the inservice training programmes. This research involves 215 the teachers of Social Sciences who have been working in the center of Denizli in 2012- 2013 academic year.Considering all, 180 teachers of Social Sciences have been reached with this research. In this research the questionaire of "The Opinions of Social Sciences Teachers About The İnservice Training Programmes" is used as a data collection tool.The questionaire consists of 6 sub-parts and 39 questions which İnclude the necessity ,efficiency, eagerness, adequency, expectations and the problens of the inservice training programmes. At the end of this questionaire the datas have been analyzed with SPSS (16.0) statistics programme. The reliability parameter is (Cronbach's Alpha) 0,88. The sub- parts except from the problemsof the inservice training programmes don'thave a normal range fort his reason, Mann Whitney-U Test for double variance which is among the techniques of non- parametric analysis is performed. But on the other hand, fort he multiple variances Kruskal Wallis H-Test is performed to variance groups for the second time. The test-t which is a technic of (p>0.05) parametric analysis and Varyans Analysis have been used,since the aspect of the problems of the inservice training programme have natural range. In the research, first of all the personal informations of the teachers and then their ideas about the parts have been held.And finally their sex,marital status, age, education, service periods and the numbers of the inservice training programmes that they have attended have been commented according to its variances. İn this research it is clear that there is a meaningful difference between the expectations of the teachers from inservice training programmes, their ideas about the sub- parts and the service periods. According to this result, the longer they take this programme, the lower expectations they have. But for he other aspects, there isn't such a difference between the variances. Although the Social Sciences teachers believe that inservice training is necessary, they were also confused about its problems, its being inadequate and in effective. Besides, the teachers who are eager to attend to the inservice training programmes have higher expectations.
URI: https://hdl.handle.net/11499/2140
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hülya OTURAK EYECİSOY.pdf2.01 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on May 6, 2024

Download(s)

90
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.