Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2480
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaraçam, Özgür-
dc.contributor.editorAydan Ordu-
dc.date2017-12-20en_US
dc.date.accessioned2018-02-28T13:42:50Z
dc.date.available2018-02-28T13:42:50Z
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2480-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı engelli öğrencilerin bulunduğu okullardaki yöneticilerin iş doyumlarına ait problemlere yönelik algılarını tespit edip çözüm önerileri sunmaktır. Veriler 2014-2015 eğitim öğretim yılında Denizli’de engelli öğrencilere eğitim veren “Özel Eğitim Okulları”ndaki otuz dokuz yöneticiden elde edilmiştir. Örneklemin seçimi oransız küme yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ve D. J. Dawis ve arkadaşları (1967) tarafından geliştirilen ve Telman (1988) tarafından Türkçeye uyarlanan “Minnesota İş Doyumu Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik ve iki bağımsız örneklemli t-test kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; araştırmaya katılan engelli öğrencilerin bulunduğu okullardaki yöneticilerin çoğunluğunun kırk bir yaş ve üstü, evli, erkek, yirmi bir yıl ve üstü çalışma yılına sahip, fiziksel şartlardan memnun olmadığı ve aldıkları ücretten memnun olmadığı belirlenmiştir. İş doyumları ile yaşları, medeni durumları ve cinsiyetleri arasında anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. İş doyumları ile mesleki kıdemleri arasında bir farkın olduğu tespit edilmiştir. Yirmi bir yıl ve üstü mesleki kıdem grubunun iş doyumunun daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İş doyumları ile fiziki şartlar arasında bir farkın olduğu tespit edilmiştir. Evet diyen grubun iş doyumunun daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İş doyumları ile aldıkları ücret arasında da bir fark belirlenmiştir. Memnun değilim (hayır) diyen grubunun iş doyumunun daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEngelli Öğrencilerin Bulunduğu Okullaren_US
dc.subjectÖzel Eğitim Okuluen_US
dc.subjectYöneticien_US
dc.subjectİş Doyumuen_US
dc.titleEngelli öğrencilerin bulunduğu okullardaki yöneticilerin iş doyumlarının belirlenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid39032-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeReport-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Özgür Karaçam -Kapak.docx501.9 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Özgür Karaçam onay.PDF98.6 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Özgür Karaçam-içindekiler özet.pdf225.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Özgür Karaçam-proje metni.pdf599.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

106
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.