Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25832
Title: Tükenmişliğin öğretmen adayları arasındaki yaygınlığı, demografik değişkenler ve akademik başarı ile i·lişkisi
Other Titles: The Prevalence of Burnout among Prospective Teachers, It's Relation with Demographic Variables and Academic Achievement
Authors: Balkıs, Murat
Duru, Erdinç
Buluş, Mustafa
Duru, Sibel
Keywords: tükenmişlik
akademik başarı
Publisher: PAU Egitim Fakültesi Dergisi
Source: BALKIS MURAT,DURU ERDINÇ,BULUS MUSTAFA,DURU SIBEL (2011). Tükenmisligin Ögretmen Adayları Arasındaki Yaygınlıgı Demografik Degiskenler ve Akademik Basarı ile Iliskisi. Pamukkale Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergis, 29, 151-165.
Abstract: Bu çalışmanın amacı, tükenmişliğin, öğretmen adayları arasındaki yaygınlığı ile demografik özellikler ve akademik başarı ilişkisini incelemektir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde farklı alanlarda öğrenim gören yaşları 18 ile 24 arasında değişen toplam 487 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Maslach Tükenmişlik Ölçeği Öğrenci Versiyonu ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Analizler, öğretmen adaylarının % 17’ sinin yüksek düzeyde tükenmişlik yaşadığını göstermiştir. Analiz sonuçları ayrıca tükenmişliğin; cinsiyet, öğrenim görülen sınıf düzeyine göre farklılaştığını ve tükenmişliğin akademik başarı ile anlamlı düzeyde negatif ilişkili olduğunu göstermiştir. Araştırmada elde edilen bulgular eğitsel doğurguları dikkate alınarak eğitimciler ve psikolojik danışmanlar açısından ele alınıp tartışılmıştır.
The aim of this study was to investigate the prevalence of burnout among prospective teachers, and its relationship with demographics variables and academic achievement. The participants were 487 students who were studying in different major fields at the Faculty of Education in Pamukkale University. The age range varied from 18 to 24. In this study, Maslach Burnout Inventory Student Version and Personal Information Form were used to gather data. The analysis showed that 17% of prospective teachers have experienced burnout at a high level. Other findings indicated that burnout significantly differed by gender and grade level and was negatively related to academic achievement. Implications of the findings are discussed and some suggestions are made for the educator and counselors.
URI: https://hdl.handle.net/11499/25832
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
D.2.pdf836.25 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

WEB OF SCIENCETM
Citations

10
checked on Jul 2, 2024

Page view(s)

40
checked on May 27, 2024

Download(s)

18
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.