Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26116
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTok, Türkay Nuri-
dc.contributor.authorÇillik, Ahmet-
dc.date.accessioned2019-09-19T08:12:02Z-
dc.date.available2019-09-19T08:12:02Z-
dc.date.issued2019-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26116-
dc.description.abstractBu çalışmada, öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile örgütsel sinizm algıları arasında ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim - öğretim yılında Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde bulunan resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan 452 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” ve Örgütsel Sinizm Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, Bağımsız Örneklem t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ve örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Korelasyon testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenlerin genel olarak örgütsel bağlılık düzeyi “orta”, örgütsel sinizm algısı “düşük” çıkmıştır. Örgütsel bağlılığın alt boyutlarında duygusal bağlılık en yüksek, devam bağlılığı en düşük belirlenmiştir. Öğretmenlerin örgütsel bağlılığa ilişkin görüşlerinin branş değişkenine göre devam bağlılığı boyutunda, görev yaptığı okul türü değişkenine göre örgütsel bağlılığın geneli ile duygusal ve normatif bağlılık boyutlarında farklılaştığı tespit edilmiştir. Örgütsel sinizme ilişkin en yüksek algı bilişsel boyutta, en düşük algı ise duyuşsal boyutta görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel sinizme ilişkin algılarının cinsiyet ve yaş değişkenlerine göre bilişsel sinizm boyutunda, branş değişkenine göre örgütsel sinizm geneli ve bilişsel sinizm boyutunda, görev yaptığı okul türü değişkenine göre örgütsel sinizm geneli ve tüm boyutlarda farklılaştığı belirlenmiştir. Örgütsel bağlılık ile örgütsel sinizm arasında negatif yönlü ve orta düzeyde ilişki bulunmuştur. Buna göre öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arttığında örgütsel sinizm düzeyleri azalmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this master’s thesis was to examine the relation between teachers’ level of organizational commitment and perception of organizational cynicism. The research sample where relational screening model was used, consisted of 452 teachers who worked at public secondary education institutions in Denizli province Merkezefendi and Pamukkale districts during 2017 – 2018 school year. The research data were collected by means of “Organizational Commitment Scale” and “Organizational Cynicism Scale”. Descriptive statistics, Independent Samples t Test and One-way Analysis of Variance (ANOVA) were used for analyzing the sub problems of the research. In order to identify the relation between teachers’ level of organizational commitment and perception of organizational cynicism, Pearson Correlation test was used. The research results indicate that in general teachers’ level of organizational commitment was at “medium” and their perception of organizational cynicism was at “low”. In the sub-dimension of organizational commitment, the level of emotional commitment was identified as the highest whereas the level of continuance commitment as the lowest. The opinions of the teachers concerning organizational commitment differentiates as regards to continuance commitment dimension of the branch variable, and general organizational commitment and emotional and normative commitment dimension of the school type variable. With respect to organizational cynicism, the highest perception was observed at cognitive dimension whereas the lowest perception at affective dimension. The perception of the teachers regarding organizational cynicism differentiates as regards to cognitive dimension of the gender and age variables, general organizational cynicism and cognitive dimension of the branch variable and general organizational cynicism and all dimensions of the school type variable. The research shows that there is negative correlation and medium level relation between organizational commitment and organizational cynicism. Accordingly, when teachers’ level of organizational commitment increases, their level of organizational cynicism decreases.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrganizational commitmenten_US
dc.subjectOrganizational cynicismen_US
dc.subjectCommitmenten_US
dc.subjectCynicismen_US
dc.subjectSecondary schoolen_US
dc.subjectÖrgütsel bağlılıken_US
dc.subjectÖrgütsel sinizmen_US
dc.subjectBağlılıken_US
dc.subjectSinizmen_US
dc.subjectOrtaöğretim okuluen_US
dc.titleÖğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the relation between teachers’ level of organizational commitment and perception of organizational cynicismen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid24059-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid563022en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ahmet Çillik.pdf2.04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

308
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

430
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.