Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26146
Title: Görsel sanatlar eğitimi öğretmen adaylarının alanlarına yönelik ölçme değerlendirme araç ve yaklaşımlarına ilişkin yeterlikleri.
Other Titles: Proficiency about visual arts educatıon’s teacher candidates’ assessment- evaluation tool and approaches in art education
Authors: Mamur, Nuray
Keywords: Görsel sanatlar eğitimi
öğretmen yeterlikleri
ölçme ve değerlendirme araçları
Publisher: Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Abstract: Bu araştırmada, görsel sanatlar eğitimi alan öğretmen adaylarının sanat eğitiminde ölçme ve değerlendirme ile yenilenen ilköğretim programının öngördüğü ölçme ve değerlendirme araç ve yaklaşımlarına ilişkin yeterlik algılarını saptamak amaçlanmıştır. Araştırma, Pamukkale Üniversitesi Resim Öğretmenliği Bölümünden 12 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışmada, araştırma verileri odak grup görüşme tekniğiyle elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonunda, öğretmen adaylarının görsel sanatlar dersini yapısı itibariyle diğer disiplinlerden farklı gördüğü, bu alanın kendine has ölçme değerlendirme tekniklerinin olduğu ve üniversite öğretmenlik programında alınan ölçme ve değerlendirme dersini kendi alanlarına yönelik olarak algılamadıkları saptanmıştır. Öğretmen adayları ölçme ve değerlendirme araç ve yaklaşımlarına ilişkin olarak kendilerini çok da yeterli görmemişlerdir. Abstract In this study, the purpose is to determine the proficiency perceptions about visual arts education’s teacher candidates’ assessment and evaluation in art education, and assessment and evaluation tool and approaches which are stipulated by renewed primary program. This research is carried out with 12 teacher candidates from Pamukkale University art education department. In this study which is implemented with qualitative research method, research’s datas are gained with focus group interviews tecnique. The data was examined with the help of content analysis technique. At the end of the study, it is stated that the teacher candidates consider visual arts course different than the other disciplines in terms of structure, this field has specific assessment and evaluation methods, don’t perceive that assessment and evaluation course which is taken at university teacher training program is intended for their own courses. Besides, the teacher candidates don’t regard themselves as sufficient about measurement and evaluation tools that are stipulated by new program.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26146
ISSN: 1303-8451
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gazi TEBD.pdfMakale dosyası4.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Gazi TEBD.pdf4.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

646
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.