Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26233
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCiğeroğlu Öztepe, Mısra-
dc.contributor.authorAkca, Hakan-
dc.date.accessioned2019-09-24T10:47:01Z
dc.date.available2019-09-24T10:47:01Z
dc.date.issued2019-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26233-
dc.description.abstractKamu yönetiminin değişimi, dönüşümü ve gelişimi ile birlikte kamu yönetiminde yaşanan sorunlar, olaylar, çalkantılar, krizler, yozlaşmalar ve yolsuzluklarla mücadele kapsamında ortaya çıkan “etik” konusu, gün geçtikçe önemi artan bir hâl almaktadır. Özellikle etiğin bu sorunlara çözüm sunabilme özelliğinin vurgulandığı son yıllarda kamu yönetiminde etik eğitiminin yeri ve önemine yönelik çalışmalar artmaktadır. Bu kapsamda ele alınan bu çalışma, Dünya’da ve Türkiye’de kamu yönetimi eğitimi ve öğretimi çerçevesinde etik eğitiminin tarihsel süreçteki yeri ve önemini, bu alanda yapılan genel yaklaşım ve çalışmaları ile Dünya’da ve Türkiye’deki kamu yönetimi eğitiminde etik eğitimi veren eğitim kurumları örneklerini ele almaktadır. Aynı zamanda, ele alınan bu eğitim kurumlarında yer alan etik dersleri ve içerikleri analiz edilmektedir.Çalışmanın birinci bölümünde konunun daha iyi anlaşılması için kavramsal ve kuramsal çerçeve ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde Dünya’da ve Türkiye’de kamu yönetimi eğitimi ve öğretimi incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde Dünya’da kamu yönetimi eğitimi ve öğretiminde etik eğitimine ilişkin genel yaklaşım ve çalışmalar ile farklı kıtalardaki kamu yönetimi eğitimi çerçevesinde etik eğitimi veren ülke ve eğitim kurumları örnekleri detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Çalışmanın dördüncü bölümünde ise Türkiye’de kamu yönetimi eğitimi ve öğretiminde etik eğitimine ilişkin genel yaklaşım ve çalışmalar ile üniversitelerde verilen etik dersleri analiz edilmiştir. Çalışma, sonuç ve öneriler kısmıyla sonlanmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe issue of “ethics”, which arises in the context of the change, transformation and development of Public Administration and the struggle against problems, events, upheavals, crises, degeneration and corruption in Public Administration, is becoming increasingly important as the day passes. Studies on the place and importance of ethics education in Public Administration have been increasing in recent years, especially with the emphasis on the ability of ethics to provide solutions to these problems. In this context, this study addresses the place and importance of ethics education in the historical process within the framework of Public Administration education and teaching in the World and in Turkey, the general approach and studies in this field, and the examples of educational institutions providing ethics education in the World and in Public Administration education in Turkey. At the same time, ethics courses and contents in these educational institutions are analyzed. In the first part of the study, the conceptual and theoretical framework is discussed for a better understanding of the subject. In the second part, Public Administration education and teaching in the World and in Turkey are analyzed. In the third part, general approaches and studies related to ethics education in public administration education and training in the world and examples of countries and educational institutions providing ethics education within the framework of Public Administration education in different continents are discussed in detail. In the fourth part, general approaches and studies related to ethics education in Public Administration education and teaching in Turkey and ethics courses given in universities are analyzed. The study ends with the conclusion and recommendations.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDünya’da-Türkiye’de Kamu Yönetimien_US
dc.subjectKamu Yönetimi Eğitimi,en_US
dc.subjectEtik,en_US
dc.subjectEtik Eğitimi,en_US
dc.subjectKamu Yönetiminde Etik Eğitimi,en_US
dc.subjectEtik Eğitiminin Yeri ve Önemien_US
dc.subjectPublic Administration in the World and in Turkey,en_US
dc.subjectPublic Administration Education,en_US
dc.subjectEthics,en_US
dc.subjectEthics Education,en_US
dc.subjectEthics Education in Public Administration,en_US
dc.subjectPlace and Importance of Ethics Educationen_US
dc.titleKamu yönetimi eğitimi ve öğretimi içerisinde etik eğitiminin yeri ve önemien_US
dc.title.alternativeThe place and importance of ethics education in public administration education and teachingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid37974-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid576292en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hakan Akca.pdf1.79 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

206
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

686
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.