Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/26233
Title: | Kamu yönetimi eğitimi ve öğretimi içerisinde etik eğitiminin yeri ve önemi | Other Titles: | The place and importance of ethics education in public administration education and teaching | Authors: | Akca, Hakan | Advisors: | Ciğeroğlu Öztepe, Mısra | Keywords: | Dünya’da-Türkiye’de Kamu Yönetimi Kamu Yönetimi Eğitimi, Etik, Etik Eğitimi, Kamu Yönetiminde Etik Eğitimi, Etik Eğitiminin Yeri ve Önemi Public Administration in the World and in Turkey, Public Administration Education, Ethics, Ethics Education, Ethics Education in Public Administration, Place and Importance of Ethics Education |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Kamu yönetiminin değişimi, dönüşümü ve gelişimi ile birlikte kamu yönetiminde yaşanan sorunlar, olaylar, çalkantılar, krizler, yozlaşmalar ve yolsuzluklarla mücadele kapsamında ortaya çıkan “etik” konusu, gün geçtikçe önemi artan bir hâl almaktadır. Özellikle etiğin bu sorunlara çözüm sunabilme özelliğinin vurgulandığı son yıllarda kamu yönetiminde etik eğitiminin yeri ve önemine yönelik çalışmalar artmaktadır. Bu kapsamda ele alınan bu çalışma, Dünya’da ve Türkiye’de kamu yönetimi eğitimi ve öğretimi çerçevesinde etik eğitiminin tarihsel süreçteki yeri ve önemini, bu alanda yapılan genel yaklaşım ve çalışmaları ile Dünya’da ve Türkiye’deki kamu yönetimi eğitiminde etik eğitimi veren eğitim kurumları örneklerini ele almaktadır. Aynı zamanda, ele alınan bu eğitim kurumlarında yer alan etik dersleri ve içerikleri analiz edilmektedir.Çalışmanın birinci bölümünde konunun daha iyi anlaşılması için kavramsal ve kuramsal çerçeve ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde Dünya’da ve Türkiye’de kamu yönetimi eğitimi ve öğretimi incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde Dünya’da kamu yönetimi eğitimi ve öğretiminde etik eğitimine ilişkin genel yaklaşım ve çalışmalar ile farklı kıtalardaki kamu yönetimi eğitimi çerçevesinde etik eğitimi veren ülke ve eğitim kurumları örnekleri detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Çalışmanın dördüncü bölümünde ise Türkiye’de kamu yönetimi eğitimi ve öğretiminde etik eğitimine ilişkin genel yaklaşım ve çalışmalar ile üniversitelerde verilen etik dersleri analiz edilmiştir. Çalışma, sonuç ve öneriler kısmıyla sonlanmaktadır. The issue of “ethics”, which arises in the context of the change, transformation and development of Public Administration and the struggle against problems, events, upheavals, crises, degeneration and corruption in Public Administration, is becoming increasingly important as the day passes. Studies on the place and importance of ethics education in Public Administration have been increasing in recent years, especially with the emphasis on the ability of ethics to provide solutions to these problems. In this context, this study addresses the place and importance of ethics education in the historical process within the framework of Public Administration education and teaching in the World and in Turkey, the general approach and studies in this field, and the examples of educational institutions providing ethics education in the World and in Public Administration education in Turkey. At the same time, ethics courses and contents in these educational institutions are analyzed. In the first part of the study, the conceptual and theoretical framework is discussed for a better understanding of the subject. In the second part, Public Administration education and teaching in the World and in Turkey are analyzed. In the third part, general approaches and studies related to ethics education in public administration education and training in the world and examples of countries and educational institutions providing ethics education within the framework of Public Administration education in different continents are discussed in detail. In the fourth part, general approaches and studies related to ethics education in Public Administration education and teaching in Turkey and ethics courses given in universities are analyzed. The study ends with the conclusion and recommendations. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/26233 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hakan Akca.pdf | 1.79 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.