Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26447
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkyüzlüer, Fatma-
dc.contributor.authorKale, Nur Merve-
dc.date.accessioned2019-10-01T07:41:27Z
dc.date.available2019-10-01T07:41:27Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26447-
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, 2006 yılında yürürlüğe giren “Temel İlköğretim Müzik Öğretim Programı”nda yer alan kazanımların temelini oluşturan müzik öğretim yöntemlerinin müzik öğretmenleri tarafından bilinirliğinin ve farkındalığının, “Orff -Kodaly- Dalcroze Müzik Öğretim Yöntemleri”nin uygulanmasına ilişkin tecrübe ve görüşlerinin ortaya konmasıdır. Çalışmanın uygulama bölümünde araştırma yöntemlerinden “nitel araştırma yöntemi” kullanılmıştır. Çalışmanın taşıdığı özellikler ve literatürde çoğunlukla nicel araştırma yöntemlerinde hipotez kullanıldığı için “araştırma sorusu/soruları” oluşturmak makul bir seçenek haline gelmiştir. Çalışmada öncelikle “örnek olay” incelemesi yapılmıştır. Bir veya daha az sayıda birbiriyle ilgili denek üzerinde yapılan ayrıntılı çalışma olarak tanımlanabilen örnek olay çalışmasında, yapılan derinlemesine sorgulama ile bir kişi, grup veya kurum hakkında ayrıntılı veriler elde edilebilmektedir. Örnek olay çalışmasında veri toplama tekniği olarak, araştırma sorularından oluşturulmuş soru kağıdı kullanılmıştır. Araştırma soruları gözlem türlerinden “katılımlı gözlem” tekniği ve önceden belirlenmiş soruların bulunduğu bir teknik olan mülakat türlerinden “biçimsel mülakat” tekniği ile cevaplandırılmıştır. Çalışmanın özelliği gereği katılımlı gözlem ve biçimsel mülakat sırasında daha önce belirlenmemiş ancak öğrenilmesi gerekli konularla ilgili olarak araştırmacının genel bir yol haritasına sahip olduğu ancak, cevaplayıcının bilgi ve ilgi düzeyine göre ek sorularla konunun değişik boyutlarının irdelendiği bir teknik olan “yarı-biçimsel mülakat” tekniğinden yararlanılarak araştırmanın genişletilmesi şansı yakalanmıştır. Çalışmada araştırma çalışma grubu, Uşak İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilköğretim okullarında 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda görev yapmakta olan 22 müzik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada katılımcılar olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Oldukça yaygın olarak kullanılan bu teknikte esas, görüşmeye katılmayı kabul eden herkesin araştırmaya dahil edilebilmesidir. Araştırmanın katılımcılarını 17 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenler tarafından en çok bilinen yöntemin Orff Schulwerk yöntemi olduğu; Kodaly yönteminin ise Orff Schulwerk yöntemine göre daha az bilindiği tespit edilmiştir. Dalcroze yönteminin ise neredeyse hiç bilinmediği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main aim of this study is to reveal the awareness of the music teaching methods which are the basis of the gains in the "Basic Elementary Music Teaching Program", in 2006, and the experiences and opinions of "Orff -Kodaly- Dalcroze Music Teaching Methods" . "Qualitative research method" was used in the application part of the study. It has become a reasonable option to create a "research question / question" because of the nature of the work and the hypothesis used in the literature mostly in quantitative research methods. In the study, "case studies" were conducted first. In the case study, which can be defined as a detailed study on one or more related subjects, detailed data about a person, group or institution can be obtained by in-depth inquiry. In the case study, the questionnaire created from the research questions was used as the data collection technique. The research questions were answered by a "formal interview" technique from interview types, which is a technique of observation, "observation" technique and pre-determined questions. Using the "semi-formal interview" technique, a technique in which the researcher has a general roadmap for the issues that need to be learned but not previously determined during participatory observation and formal interviews, but where the respondent has different questions about additional questions and a chance to expand the research has been caught. The research group in the study consists of 22 music teachers who are working in institutions affiliated to the Uşak Provincial Directorate of National Education. Participants in the study were determined by sampling method, which is not easily based on probability. This technique, which is widely used, is essential for anyone who agrees to participate in the interview to be included in the investigation. The participants of the study consist of 17 teachers. It is concluded in the research that the most common method known by teachers is the Orff Schulwerk method; Kodaly method is less known than Orff Schulwerk method. The Dalcroze method is almost unknownen_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretim müzik eğitimien_US
dc.subjectOrff Yöntemien_US
dc.subjectKodaly Yöntemien_US
dc.subjectDalcroze Yöntemien_US
dc.subjectPreschool music educationen_US
dc.subjectOrff Methoden_US
dc.subjectKodaly Methoden_US
dc.subjectDalcroze Methoden_US
dc.titleIlköğretim temel müzik eğitim programındaki (5-6-7 Ve 8. siniflar) (orff –kodaly- dalcroze) müzik öğretim yöntemlerinin uygulanmasına Yönelik öğretmen görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers’ Insights into the Application of orff, codally and dalcroze methods to 5th,6th,7th and 8th classes in primary school basic educational proggrammeen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Merve Nur Kale.pdf1.25 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

376
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

286
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.