Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26499
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSevim, Serkan-
dc.contributor.authorÖzdemir, Özge-
dc.date.accessioned2019-10-02T08:41:26Z-
dc.date.available2019-10-02T08:41:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26499-
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of the use of micro teaching and video-sample event activities within the scope of the teaching practice carried out in the faculties of education in gaining the professional qualifications and skills in the Primary Science Programs. For this purpose, firstly these qualifications and skills were determined by document analysis. Qualitative data were obtained from the structured observations of teacher candidates' practices. This research, Pamukkale University Faculty of Education, Mathematics and Science Education, Science Teaching Department 2016-2017 academic year spring semester teaching teaching practice lesson there micro teaching and video-program activity activity design and education in the finalized analysis of teaching practices. During the applications, field notes were evaluated by taking them to the camera. As a result, it has been tried to determine whether there is a difference between the contribution of micro-teaching activities and video-sample event activities to the professional qualifications and qualifications expected of teacher candidates. When the data obtained from the first applications of teacher candidates were examined, it was determined that their professional skills were less than expected. After the studies, it has been concluded that micro-teaching activities contribute to these qualifications and skills less than video-case studies. For this reason, it is concluded that pre-service teachers should be involved in teacher training programs in order to have the qualifications and skills expected of them.en_US
dc.description.abstractBu çalışma ile Eğitim Fakültelerinde yürütülen öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında uygulanan mikro öğretim ve video-örnek olay etkinlikleri kullanımının İlköğretim Fen Programlarında yer alan mesleki nitelik ve becerilerin kazandırılmasındaki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilk olarak mesleki nitelik ve becerilerin doküman analizi yapılarak tespit edilmiştir. Nitel veriler öğretmen adaylarının uygulamalarının yapılandırılmış gözlemlerinden elde edilmiştir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü son sınıf öğrencileri dâhil edilmiştir. Araştırma verileri 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında yürütülen öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında uygulanan mikro öğretim ve video-örnek olay etkinliklerinin incelenmesi ile elde edilmiştir. Ayrıca araştırma verilerine ulaşmada aynı programda eğitim gören son sınıf öğrencileri tarafından gerçekleştirilen öğretmenlik uygulamaları analizinden de yararlanılmıştır. Uygulamalar esnasında kamera kayıtları çekilerek, alan notları değerlendirilmiştir. Çalışmada, mikro öğretim etkinlikleri ile video-örnek olay etkinliklerinin öğretmen adaylarına kazandırması beklenen mesleki yeterlik ve niteliklerine olan katkıları arasında bir fark olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Öğretmen adayları çalışmanı başındaadayı bulundukları okulda ders uygulaması gerçekleştirmiştir. Ders kayıtları öğretmenlere izletilmiş ve incelenmiştir. Elde edilen veriler incelendiğinde mesleki becerilerinin yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Yapılan çalışmaların ardından, bu nitelik ve becerilere mikro- öğretim etkinliklerinin, video-örnek olay etkinliklerine göre daha yetersiz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle öğretmen adaylarının, kendilerinden beklenen nitelik ve beceriye sahip olabilmeleri için video-örnek olay etkinliklerininöğretmen yetiştirme programlarına dâhil olması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Bilgisi Öğretmen Eğitimien_US
dc.subjectVideo-Örnek Olay Etkinliklerien_US
dc.subjectMikro-Öğretim Etkinliklerien_US
dc.subjectScience Teacher Trainingen_US
dc.subjectVideo-Case Studiesen_US
dc.subjectMicro-Teaching Activitiesen_US
dc.titleMikro öğretim ve video-örnek olay etkinliklerinin öğretmen adaylarının genel ve özel alan eğitimi yeterliklerine katkısıen_US
dc.title.alternativeContrıbutıon of mıcro-teachıng and vıdeo-sample event actıvıtıes ao teacher candıdates general and prıvate fıeld educatıon qualıfıcatıonsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid47106-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid568044en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Özge Özdemir.pdf3.64 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

204
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

5,558
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.