Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26610
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSarıca, Bedri-
dc.contributor.authorÖzçift, Yektacan-
dc.date.accessioned2019-10-04T08:18:39Z-
dc.date.available2019-10-04T08:18:39Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26610-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim 7. sınıf düzeyindeki öğrencilerin tasarlama kiplerindeki zamanı kavrayıp kavrayamayacağını belirlemektir. Türkiye’deki 7. sınıf öğrencileri tasarlama kiplerinin zaman gönderimi yaptığını öğrenmemektedir. Hatta Milli Eğitim Bakanlığının öğrencilere yönelik etkinlikleri doğrudan tasarlama kiplerinin zaman içermediğini söylemektedir. Ancak tasarlama kipleri, her tasarı ve dilemenin olması gerektiği gibi mutlaka bir gelecek zaman gönderimi yapmaktadır. Bunun yanı sıra, 7. sınıf öğrencilerinin yaş olarak Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı’na göre soyut işlemler basamağında olduğu varsayılmaktadır. Soyut işlemleri yapabilen bireyler de zaman kavramı hakkında düşünme ve zamanı sezinleme yeteneklerine sahiptir. Bu yüzden bu araştırma 7. sınıfa giden öğrencilerin tasarlama kiplerindeki zamanı kavrayabileceğini ortaya koymak amacıyla uygulamalı olarak yapılmış, 7. sınıf öğrencilerine tarama/tasvir yöntemi ile anket çalışması uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde Kolmogrov–Smirnov ve Shapiro–Wilk testleri, Korelasyon Analizi, Tek Örneklem T Testi, Kruskal Wallis – H Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve frekans dağılım analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda 7. sınıf öğrencilerinin tasarlama kiplerindeki zamanı saptayabildikleri görülmüş, öğrencilere tasarlama kiplerinin de gelecek zamana bir gönderim yaptığının öğretilmesi önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine whether the students in the 7th grade level can understand the time in the compose moods or not. 7th grade students in Turkey do not learn the time reference at compose moods in schools. In fact the activities of National Education Ministry that are aimed at 7th grade students say directly that the compose moods doesn’t have any time reference at all. However; as every projection and wish should, compose moods always make a future time reference. Also; according to Piaget's Cognitive Development Theory, 7th grade students are assumed to be in the abstract operational stage because of their ages. Individuals who can perform abstract operations also have the ability to think about and sense time. Therefore, this research was carried out in order to reveal that the students in the 7th grade can comprehend the time in the compose moods. A questionnaire was applied to the 7th grade students with scanning / depicting methods. In the analysis of the sub - problems of the study, Kolmogrov -Smirnov and Shapiro Kr Wilk tests, Correlation Analysis, Single Sample T Test, Kruskal Wallis - H Test, One - Way Variance Analysis and frequency distribution analysis were used. As a result of the research, it was seen that the 7th grade students could determine the time in the compose moods, and it was proposed that the students should be taught that the compose moods make future time reference.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCompose Moodsen_US
dc.subjectTime Concepten_US
dc.subject7th Gradeen_US
dc.subjectTurkish teachingen_US
dc.subjectTasarlama kiplerien_US
dc.subjectZaman kavramıen_US
dc.subject7. Sınıfen_US
dc.subjectTürkçe öğretimien_US
dc.titleTasarlama kiplerindeki zamanın 7. sınıf öğrencileri tarafından algılanması üzerine uygulamalı bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeAn applied study of understanding of time reference at the compose moods in 7th grade studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid43004-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid562876en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextmixedopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yektacan Özçift.pdf
  Restricted Access
1.37 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Yektacan Özçift yeni.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

488
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.