Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26631
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYurdakal, İbrahim Halil-
dc.date.accessioned2019-10-07T07:17:55Z-
dc.date.available2019-10-07T07:17:55Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26631-
dc.description.abstractBu araştırmada sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının lisans ders programında yer alan “Etkili iletişim” dersine ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Öğretmenlik mesleği öğrenci-veli ve yönetici arasındaki iletişime dayanan bir beceri dalı olup nitelikli öğretmenlerin iletişim becerilerinin etkili olması gerekmektedir. İletişimin etkili olması hem duygu ve düşüncelerin karşı tarafa doğru bir şekilde aktarılmasına hem de iletişimin amaca hizmet etmesinde önem arz etmektedir. Bu kapsamda Eğitim Fakültelerinde sınıf öğretmenliği lisans programlarında yer alan etkili iletişim dersinin önemi büyüktür. 2018 yılında değişen Eğitim Fakültesi lisans programları ile etkili iletişim dersinin ismi insan ilişkileri ve iletişim şeklinde değişmesine rağmen içerik benzer şekilde korunmuştur. Araştırma nitel yöntemlerden durum desenine uygun şekilde yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği ABD’da eğitim gören ve etkili iletişim dersi alan 45 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen veriler satır satır okunmuş ve kodlamalar yapılmıştır. Elde edilen kodlar birleştirilerek temalara ulaşılmış ve bulgular tema-kod şeklinde tablolar ile verilmiştir. Kodların temalaştırılmasında bir başka uzmandan yardım alınmıştır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında öğretmen adayları etkili iletişim dersinin gerekli ve önemli olduğunu, öğretmenlerin iletişim becerilerinin gelişmesi gerektiğini ve etkili iletişim dersinin teorik değil uygulamaları olarak verilmesi gerektiğine ilişkin görüşler geliştirmişlerdir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies Educational Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim, etkili iletişim dersi, öğretmen adayı, içerik analizien_US
dc.titleÖğretmen adaylarının etkili iletişim dersine ilişkin bakış açılarıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage1755en_US
dc.identifier.endpage1765en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid303466-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tam metin.pdf481.29 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.