Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26633
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBuluş, Mustafa-
dc.contributor.authorAtan, Abdullah-
dc.contributor.authorErten Sarıkaya, Hatice-
dc.date.accessioned2019-10-07T07:22:21Z
dc.date.available2019-10-07T07:22:21Z
dc.date.issued2017-03-26-
dc.identifier.issn1309-2707-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26633-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15345/iojes.2017.02.020-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, iletişim becerilerinin farklı boyutlar açısından değerlendirildiği bir Etkili İletişim Becerileri Kavramsal Çerçevesi önermek ve bu çerçevede önerilen becerileri ölçmek için ölçek geliştirmektir. Çalışmada önerilen kavramlaştırma doğrultusunda egoyu geliştirici dil, etkin-katılımlı dinleme, kendini tanıma-kendini açma, empati ve ben dili olmak üzere beş temel iletişim becerisi üzerinde durulmuştur. Bu becerileri ölçmek amacıyla geliştirilmek istenen ölçek taslak formu Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören bir öğrenci grubuna (n=445) uygulanmıştır. Ölçeğin geçerlik analizleri kapsamında madde analizi, açımlayıcı faktör analizi ve ölçek içi korelasyon analizleri yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliği Cronbach’s alpha katsıyısı analizi yoluyla incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar ölçek maddelerinin kavramsal çerçevede önerildiği gibi beş faktörde toplandığını ve psikometrik özelliklerinin kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermiştir. Araştırmada elde edilen bulgular tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofInternational Online Journal of Educational Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkili iletişim becerileri kavramsal çerçevesien_US
dc.subjectetkili iletişim becerileri ölçeğien_US
dc.subjectgeçerlik ve güvenirliken_US
dc.titleEtkili i?letişim becerileri: bir kavramsal çerçeve önerisi ve ölçek geliştirme çalışmasıen_US
dc.title.alternativeEffective communication skills: a new conceptual framework and scale development studyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage575en_US
dc.identifier.endpage590en_US
dc.identifier.doi10.15345/iojes.2017.02.020-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
etkili-iletisim-becerileri-olcegi-toad.pdf649 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

762
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

568
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.