Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26633
Title: Etkili i?letişim becerileri: bir kavramsal çerçeve önerisi ve ölçek geliştirme çalışması
Other Titles: Effective communication skills: a new conceptual framework and scale development study
Authors: Buluş, Mustafa
Atan, Abdullah
Erten Sarıkaya, Hatice
Keywords: Etkili iletişim becerileri kavramsal çerçevesi
etkili iletişim becerileri ölçeği
geçerlik ve güvenirlik
Abstract: Bu çalışmanın amacı, iletişim becerilerinin farklı boyutlar açısından değerlendirildiği bir Etkili İletişim Becerileri Kavramsal Çerçevesi önermek ve bu çerçevede önerilen becerileri ölçmek için ölçek geliştirmektir. Çalışmada önerilen kavramlaştırma doğrultusunda egoyu geliştirici dil, etkin-katılımlı dinleme, kendini tanıma-kendini açma, empati ve ben dili olmak üzere beş temel iletişim becerisi üzerinde durulmuştur. Bu becerileri ölçmek amacıyla geliştirilmek istenen ölçek taslak formu Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören bir öğrenci grubuna (n=445) uygulanmıştır. Ölçeğin geçerlik analizleri kapsamında madde analizi, açımlayıcı faktör analizi ve ölçek içi korelasyon analizleri yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliği Cronbach’s alpha katsıyısı analizi yoluyla incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar ölçek maddelerinin kavramsal çerçevede önerildiği gibi beş faktörde toplandığını ve psikometrik özelliklerinin kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermiştir. Araştırmada elde edilen bulgular tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26633
https://doi.org/10.15345/iojes.2017.02.020
ISSN: 1309-2707
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
etkili-iletisim-becerileri-olcegi-toad.pdf649 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

762
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

568
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.