Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/26811
Title: | Özel okullarda ve devlet okullarındaki müzik eğitiminin farklı değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi | Other Titles: | Compared analysis of music education’s from different variables in private and state schools | Authors: | Üzümlü, Sadık | Advisors: | Yağcı, Ufuk | Keywords: | Private schools State schools Education of music Music Özel okul Devlet okulu Müzik eğitimi Müzik dersi |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmanın amacı, özel okullarda ve devlet okullarındaki müzik eğitiminin, müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda farklı değişkenler açısından (veli, öğrenci, okul yönetimi vb.) incelenmesidir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel çalışma kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Denizli ilindeki özel okullarda ve devlet okullarında görev yapan 60 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri için uzman görüşleri alınarak anket hazırlanmış ve uygulanmıştır. Elde edilen veriler alt problemler doğrultusunda incelenmiş ve sonuçlar yorumlanmıştır. Veri analizi ve değerlendirmesinde güvenirlik analizi ve ki-kare testleri kullanılmış ve sonuçlar “sayı, yüzde, ortalama, standart sapma” şeklinde gösterilmiştir. Bulgular incelendiğinde, özel okullarda ve devlet okullarındaki müzik eğitimi farklı değişkenler açısından ele alındığında benzerlikler ve farklılıklar görülmüştür. Buna göre; devlet okullarında görev yapan müzik öğretmenlerinin deneyim ve yaş ortalamalarının özel okullardakilere göre daha fazla olduğu, müzik öğretmeni sayılarına bakıldığında yine devlet okullarındaki öğretmen sayısının daha yeterli olduğu görülmektedir. Fiziki olanaklar ve ders araç-gereçleri açısından özel okulların daha yeterli olduğu görülmektedir. Her iki okul türünde de yöneticiler müzik eğitimine ilişkin çalışmaları benzer oranda önemli bulurken bu çalışmaların özel okullardaki yöneticiler ve diğer branştaki öğretmenler tarafından daha fazla desteklendiği görülmektedir. Ders dışı müzik çalışmaları göz önünde bulundurulduğunda özel okuldaki müzik öğretmenlerinin devlet okullarındakilere göre çalışmalarını daha rahat yürüttüğü, müzik topluluklarına daha fazla sayıda öğrenci bulabildiği ve daha fazla sayıda etkinlik yaptığı, ancak öğretmenlerin bir kısmının bu durumdan memnun olmadığı görülmektedir. Özel okullardaki öğrenci velilerinin devlet okullarındaki öğrenci velilerine göre müzik dersi ve bununla ilgili çalışmaları daha fazla desteklediği yine öğrencilerinin bu alandaki gelişimlerine daha fazla önem verdikleri görülmüştür. Her iki okul türünde de hem öğrenci merkezli hem de öğretmen merkezli yöntemler kullanıldığı, devlet okullarında sınıf mevcutlarının daha fazla olduğu, özel okullardaki müzik öğretmenlerinin ders programlarından memnun olmadıkları, özel okullardaki öğrencilerin müzik etkinliklerine daha fazla katıldığı ve özel okullardaki müzik öğretmenlerinin öğrencilerin müzik dersine ilişkin başarı durumlarından daha memnun olduğu görülmektedir. The main aim of this paper is to analyze the music education in private schools and state schools in the direction of maestros’ opinion as regarding different variances (parent, student, and school management). The descriptive study which is among quantitative research methods is used in this research. Working group consists of 60 music teachers who work in private schools and state schools in Denizli. For the data of this research, survey is prepared and implemented by taking the experts’ opinion. The data which is acquired is analyzed in accordance with the subproblems and the results are commented. Confidence analysis and chi-square test were used in the data analysis and assessment of it and the results are displayed in the form of number, percentage, average, and standard deviation. When findings are analyzed, it is seen that there are similarities and differences between the music education in private schools and state schools. Accordingly, it is seen that on the contrary to the music teachers who work in private schools, the ones in the state schools are older and more experienced. Moreover, when the number of music teachers is taken into consideration, whereas private schools, the number of the teachersis higher in state schools. Private schools are better in respect of physical opportunities and equipment. Although school administrators of both consider the works related to music significant, it is seen that those works are more supported by the school administrators and other branch teachers in private schools. It is seen that the teachers in private schools perform their work more comfortably rather than the ones in state schools, and music clubs can find more students as well as they organize more activities than state schools’. However, it is also seen that some of the teachers are not pleased about that. It is seen that the parents in private schoolssupport music and all the works related to it more than the parents in state schools. Furthermore, parents in private schools attach more importance to the improvement of the students in this field. Lastly, it is seen that both student-centered education methods and teacher- centered education methods are used in both type of schools, classroom size is more in the state schools, the music teachers in private schools are not satisfied with the timetable, the students in private schools attend in the activities more and the teachers in private schools are more pleased with their students’ academic standing concerning to music. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/26811 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sadık Üzümlü.pdf | 1.97 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
114
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
494
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.