Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26827
Title: Binek otomobillerde kullanılan el fren kumanda tellerinde verimliliğe etki eden parametrelerin incelenmesi
Other Titles: Investıgatıon of the parameters affectıng effıcıency ın hand brake control wıres used ın a car
Authors: Reçel, Samet
Advisors: Can, Hilal
Keywords: El Fren Teli
Esneklik
Kuvvet Verimliliği
Sürtünme Kuvveti
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Otomobil başta olmak üzere genel olarak motorlu kara araçlarının düzeninde mekanik alana giren fren sistemlerinin önemli bir kolu olan el freni düzeneği özellikle araç güvenliği ve park etme konusunda çok önemli bir görev üstlenir. El freni çekildiği zaman çelik bir tel aracılığı ile frenlerin sıkışarak aracı hareket ettirmemeye çalışması mantığı ile bu düzenek çalışır. Bu çalışmada, el fren teli kumanda mekanizmasını meydana getiren başlıca bileşenler ve bu bileşenlerin sistem verimine etkileri incelenmiştir. Kılıf yapısı başta olmak üzere, tüp ve yağ bileşen farklılıklarının kuvvet verimine, tel esnekliğine ve sürtünme kuvvetine etkilerinin belirlenebilmesi amacıyla bir test matris oluşturulmuş ve sonuçlar karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Bu çalışma ile birlikte mekanik el fren tellerine sahip binek otomobillerde el fren teli tasarlamak ve geliştirmek için, ürün geliştirme sürecine hızlıca dahil edilebilecek tasarım girdileri elde edilmiştir. Düşük kablo verimliliğinden kaynaklanan performans sorunlarına sahip el fren sistemi tasarımlarının iyileştirilmesine yön verebilecek sonuçlar çıkarılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26827
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Samet Reçel.pdf3.25 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on May 27, 2024

Download(s)

92
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.