Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26858
Title: Sınıf öğretmeni adaylarının iletişim becerileri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki [Master Thesis]
Other Titles: The relationship between primary school teacher candidates’ communication skills and empathetic tendency levels [Master Thesis]
Authors: Günönü Kurt, Senem
Advisors: Sarıtaş, Emel
Keywords: Empathy
Empathetic tendency
Empathetic skill
Communication
Communication skill
Empati
Empatik eğilim
Empatik beceri
İletişim
İletişim becerileri
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalının dördüncü sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının empatik eğilim düzeyleri ile iletişim becerilerinin öğretmen adaylarının mezun olunan lise türü, cinsiyetleri, anne baba eğitim durumları, kardeş sayısı ve öğretmenlik mesleğini seçmedeki sebeplerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Araştırmada var olan bir durum betimlenmeye ve buna bağlı olarak değişkenlerin birbirleriyle ne düzeyde ilişkili olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmanın modeli genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmada ölçme aracı olarak Spreng ve arkadaşları (2009) tarafından bireylerin empati düzeylerini ölçme amacıyla geliştirilmiş ve Türkçe uyarlaması Totan, Doğan ve Sapmaz (2012) tarafından yapılmış “Toronto Empatik Eğilim Ölçeği” ile Korkut (1996) tarafından geliştirilen "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği’’(İBDÖ) kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmeni adaylarının empatik eğilim düzeyleri ve iletişim becerilerinin cinsiyetlerine, mezun oldukları okul türüne, kardeş sayısına, anne eğitim durumuna, baba eğitim durumuna ve öğretmenlik mesleğini seçmedeki sebepler değişkenlerine göre anlamlı düzeyde bir farklılığa rastlanmamıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının empatik eğilimleri ile iletişim becerileri toplam puanları arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
The aim of this study is to determine the relationship between communication skills and empathetic tendency levels of the primary school teacher candidates who are receiving education at Pamukkale University. The population of the study is composed by the forth grade students in 2018-2019 academic year of Pamukkale University Education Faculty. In this study, it has been researched whether the candidate teachers' empathetic tendency levels and communication skills differ or not, according to high school type, gender, parent education status, number of siblings and reasons for choosing the teaching profession. In this study, it has been examined that describing of a substantial situation and accordingly this what extent the variables are related to each other. The research model of the study is a descriptive research in relational survey method of the general survey models. In this study, to measure of the empathy levels of the individuals developed by Spreng et al. (2009) and the Turkish version developed by Totan, Doğan and Sapmaz (2012) is called ‘Toronto Empathy Questionnaire’ and "The Communication Skills Assessment Scale" developed by Korkut (1996) were used as measuring tool. According to the findings of the research, no significant difference was found between the candidate teachers' empathetic tendency levels and communication skills, gender, type of high school, number of siblings, mother’s education status, father's education status and reasons for choosing the teaching profession. A positive relationship was found between the empathetic tendencies and communication skills total scores of primary school teacher candidates.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26858
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Senem Günönü Kurt.pdf1.98 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

312
checked on May 27, 2024

Download(s)

610
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.