Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/27135
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mamur, Nuray | - |
dc.date.accessioned | 2019-11-11T10:44:45Z | - |
dc.date.available | 2019-11-11T10:44:45Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.issn | 1300-1337 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/27135 | - |
dc.description.abstract | Öz Son yıllarda sosyal bilimlerde nitel araştırma desenlerinin kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Görsel sanatlar eğitimi de sanatsal öğrenmenin daha nitel ve öznel yönlerini ortaya koyan bu yaklaşımlardanetkilenmektedir. Bu çalışmada görsel sanatlar eğitbilim alanında metodolojideki dönüşüm çerçevesinde nitel araştırmacılar için portfolyo dokümanlarının önemini örneklendirmek amaçlanmıştır. Bu bağlamda sanat eğitiminde ölçme ve değerlendirme amacıyla kullanılan portfolyolar nitel araştırmalara veri sunan dokümanlar olarak değerlendirilmiştir. Ayrıca sanat eğitimi araştırmalarında nitel veri toplamak amacıyla portfolyoları kullanan araştırmacıların verilerinden örnekler ve içerik analizine dayanarak ulaştıkları yorumlarla genel bir bakış açısı sunulmaya çalışılmıştır. Abstract In recent years, there has been an increasing use of qualitative designs in social sciences. Visual art teaching is also being affected from this approach that focuses on qualitative and subjective aspects of artistic learning. The purpose of this study is to exemplify the importance of portfolio documents for qualitative researchers within the framework of transformation in visual arts education methodology. In this context, portfolios which are used as an assessment tool in education of arts have been evaluated as documents that provide data for qualitative researches. Moreover, depending on researchers’ comments that are obtained from sample and content analysis, it is tries to provide a general point of view. These researchers have used portfolios to gather qualitative data. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Eğitim ve Bilim / Education and Science | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Görsel Sanatlar Eğitimi, Nitel Araştırma, Portfolyo, Visual art education, qualitative research, portfolio | en_US |
dc.title | Görsel sanatlar eğitiminde nitel araştırmalar için bir doküman: portfolyo | en_US |
dc.title.alternative | A document for qualitative research in visual arts education: portfolio | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 37 | en_US |
dc.identifier.issue | 165 | en_US |
dc.identifier.startpage | 194 | en_US |
dc.identifier.endpage | 207 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-1234-6397 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-84892684544 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 136601 | en_US |
dc.identifier.wos | WOS:000307143400014 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q3 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 09.06. Fine Arts Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Eğitim ve Bilim.pdf | Makale dosyası | 337.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
SCOPUSTM
Citations
1
checked on Nov 16, 2024
Page view(s)
90
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
800
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.