Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/27566
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çetinkaya, Hakan | - |
dc.contributor.author | Ordu, Aydan | - |
dc.date.accessioned | 2019-11-26T13:10:50Z | - |
dc.date.available | 2019-11-26T13:10:50Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 2147-6985 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/27566 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.30794/pausbed.414612 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ortaokullarda çalışan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin toksik liderlik davranışları ile öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2015-2016 Eğitim öğretim yılında Denizli ili merkez ilçeleri Pamukkale ve Merkezefendi ilçe milli eğitim müdürlüklerine bağlı kamu ortaokul ve imam hatip ortaokullarında görev yapan 2302 öğretmen arasından oranlı eleman örnekleme yöntemine göre seçilen 352 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri “Maslach Tükenmişlik Ölçeği” ve “Toksik (Zehirli) Liderlik Ölçeği” aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde parametrik ve nonparametrik tekniklerden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenler okul müdürlerinin toksik liderlik davranışı sergilediklerine katılmamakta, çok nadir de olsa duygusal tükenmişlik ve kişisel başarı hissinde azalma yaşamakta ancak hiçbir zaman duyarsızlaşma yaşamamaktadırlar. Tükenmişliğin bütün alt boyutları ile toksik liderliğin değer bilmezlik alt boyutu ve geneli arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Toksik liderliğin tüm boyutları birlikte duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve kişisel başarı hissinde azalmayı anlamlı olarak yordamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | eğitim yönetimi | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin toksik (zehirli) liderlik davranışları ile öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.issue | 31 | en_US |
dc.identifier.startpage | 15 | en_US |
dc.identifier.endpage | 27 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30794/pausbed.414612 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 276694 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pausbed 2018.pdf | 652.13 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
110
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
114
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.