Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27985
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIşıkoglu Erdoğan, Nesrin-
dc.contributor.authorCanbeldek, Merve-
dc.date.accessioned2019-12-05T13:16:14Z-
dc.date.available2019-12-05T13:16:14Z-
dc.date.issued2015-02-
dc.identifier.citationIşıkoğlu Erdoğan, N., Canbeldek, M. (2015). Okul öncesi eğitim kurumlarının yapısal ve işlevsel kalitelerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 186- 196.en_US
dc.identifier.issn2146-9199-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27985-
dc.description.abstractNitelikli okul öncesi eğitimin çocukların gelişimi ve öğrenmesinde etkili olduğunu bilimsel çalışmalarla kanıtlanmıştır. Bu nedenle okul öncesi eğitiminden beklenilen yararlar “nitelikli” eğitim veren okullarla sağlanabilir. Kurumun nitelikli olmasında önemli olan etkenler arasında fiziksel donanım, eğitim programı, öğretmen – çocuk iletişimi, okul – aile işbirliği ve programın değerlendirilmesi yer alır. Bu faktörler alan yazında yapısal ve işlevsel kalite olarak tanımlanmıştır. Bu çalışma, okul öncesi eğitim kurumlarını yapısal ve işlevsel kalite açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini Denizli'de bulunan tüm resmi bağımsız anaokulları ve anasınıflarından, basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 55 okul öncesi eğitim sınıfı oluşturmaktadır. Okul öncesi eğitimin yapısal kalitesini ölçmek için açık uçlu sorular ve işlevsel değişkenlerini değerlendirmede de Okul Öncesi Eğitim Ortamı Değerlendirme Ölçeği (ECERS) kullanılmıştır. Örneklemde bulunan sınıflardan, bir öğretim günü süren gözlemler yoluyla veriler toplanmıştır. Sınıfların yapısal ve işlevsel kalite puanları hesaplanmıştır. Okulların yapısal kalitelerinin iyi işlevsel kalitelerinin "az yeterli" olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractResearch studies reveal that quality of early childhood education have significant impacts on children’s development and learning. Therefore, the expected benefits from early childhood education can be ensured by the schools providing high quality education. Physical conditions, educational curriculum teacher-child interaction, parent participation and program evaluation are defined as important factors contributed to the quality. These and other factors are identified as structural and process quality in the literature. This study aimed to examine the structural and process quality of early childhood education classrooms. The sample of this research was randomly chosen 55 public classrooms in Denizli. 14 open ended questions for measuring structural quality and Early Childhood Environment Rating Scale (ECERS) for measuring process quality was used to collect data. Data was collected through classroom observations that lasted for an instructional day. The structural and process quality scores for each classroom were calculated. Findings showed that schools were below the desirable level of process quality.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherEğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectokul öncesi eğitimde kaliteen_US
dc.subjectyapısal kaliteen_US
dc.subjectişlevsel kaliteen_US
dc.subjectEceren_US
dc.subjectearly childhood education qualityen_US
dc.subjectstructural qualityen_US
dc.subjectprocess qualityen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumlarının yapısal ve işlevsel kalitelerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of structural and process quality of early childhood classroomsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage186en_US
dc.identifier.endpage196en_US
dc.authorid0000-0001-7010-302X-
dc.authorid0000-0003-3100-2220-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

336
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

322
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.